کد خبر: 957863
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
لاریجاني:
ماکرون بهتر است به جای خط و نشان کشیدن برای ملت‌ها به مشکلات فرانسه بپردازد تا اینقدر کشته و زخمی روی دست کشورش نگذارد!
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جلسه علنی مجلس ضمن قدردانی از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، گفت: لازم می‌دانم از حرکت گسترده و هوشمندانه ملت عزیز در روز قدس سپاسگزاری کنم که در مقابل دسیسه شیطانی اخیر رژیم صهیونیستی و امریکا نسبت به سرنوشت ملت فلسطین غیرت دینی و انقلابی خود را نشان دادند و معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی‌هویتی رژیم صهیونیستی بدل کردند. وی افزود: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب در مسئله فلسطین راه‌حل دقیقی را ارائه و چند روز پیش آن را مجدداً طرح کردند و آن رجوع به آرای ملت فلسطین است که از چند جزء تشکیل شده است.
رئیس مجلس تصریح کرد: در مسئله فلسطین همه طرف‌ها و سازمان ملل به راه‌حل دموکراتیک همه‌پرسی تن در دهند و دیگر اینکه همه آوارگان فلسطین به وطن اصلی خود بازگردند و سوم اینکه در یک رفراندوم، همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی نسبت به حکومت آتی خود اعلام نظر کنند.
لاریجانی اضافه کرد: چهارم اینکه در حکومت مورد نظر ملت فلسطین که با آرای اکثریت آنان تشکیل می‌شود، نسبت به یهودیان انتقال یافته به این سرزمین تصمیم‌گیری شود. رئیس مجلس تصریح کرد: امریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی اگر دنبال حل مسئله مزمن در منطقه هستند، راه‌حل دموکراتیک این است و اگر دنبال کلاهبرداری سیاسی هستند، بدانند با مقاومت قوی در منطقه مواجه هستند. لازم است وزارت امور خارجه این نظریه را در مجامع بین‌المللی دنبال کند. لاریجانی گفت: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد و به مناسبت سالروز رحلت پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) عمیق، استوار و راهگشای حرکت ملت در شرایط فعلی بود. ایستادگی و مقاومت هوشمندانه، عاقلانه، شجاعانه و مبتکرانه در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک راهبرد دقیقی است که علاوه بر اینکه طراحی موذیانه دشمن را خنثی می‌کند، به افزایش قدرت ملی کشور نیز کمک خواهد کرد.
رئیس مجلس، توجه به اولویت نخست کشور را که موضوع اقتصادی است، ضروری دانست و گفت: توجه جدی به استقلال اقتصادی و کارآفرینی تولید ملی و رفع موانع آن مهم‌ترین وظیفه دولت و مجلس است، در این زمینه یکی از موضوعات مهم، مسکن در کشور است که در بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بین ۵۰ تا ۸۰ درصد درآمد متوسط افراد را به خود اختصاص داده که رقم بسیار غیرمتعادلی است.
رئیس مجلس همچنین به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه درباره آینده برجام و فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: این سخنان تأسف‌آور و ناشیانه بود؛ اینگونه مطالب از زبان آقای ترامپ بعید نیست و بر وی حرَجی نیست، اما این مطالب از زبان مکرون هیچ سنخیتی با محتوای مطالبی که در مذاکرات متعدد حضوری و تلفنی با آقای روحانی منتقل می‌کرد، نداشت. لاریجانی ادامه داد: ظاهراً ایشان با هر کسی ملاقاتی دارد، مطابق میل او سخن می‌گوید، اگر آقای مکرون اینقدر در حل مسائل بین‌المللی و در خط و نشان کشیدن برای سایر ملت‌ها، متبحر است، بهتر نیست مشکلات داخلی خود را سر و سامان دهد که اینقدر کشته و زخمی روی دست ملت فرانسه نگذارد؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار