کد خبر: 957849
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
بیان رفتار امام جواد (ع) در خانواده، برخورد با همسایگان، دیدار با دشمنان، دیدار با عالمان و... که در قالب یک قصه جذاب دارای ماجرا ارائه شود، باعث می‌شود تا کودکان با ذوق و شوق قصه را دنبال کنند و تأثیرات شگرف خوانش این قصه، با ارائه یک الگوی عملی قابل اجرا، به شکل‌گیری شخصیت آن‌ها در آینده کمک کند.
مصطفی محمدی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حسین فتاحی، نویسنده کتاب «هشت قصه از امام جواد (ع)» با بیان این مطلب و با اشاره به ارائه هشت فراز از زندگی امام جواد (ع) در این اثر گفت: طرحی در انتشارات قدیانی شکل گرفته بود تا سیره و زندگی ۱۴ معصوم (ع) در قالب قصه‌هایی کوتاه برای کودکان منتشر شود.
بر این اساس از گروهی از نویسندگان برای تولید این مجموعه دعوت شد که پرداختن به زندگی و سیره امام جواد (ع) را بنده تقبل کردم.
وی درباره دلیل پذیرش نگارش این کتاب توضیح داد: متأسفانه درباره زندگی و سیره امام جواد (ع) آثار مکتوب کمتری نسبت به سایر ائمه (ع) نوشته شده است. بر این اساس تصمیم گرفتم با مطالعه در این حوزه اثر مناسبی برای شناخت این امام بزرگوار ارائه کنم. از آنجا که هدف اصلی آشنایی کودکان با سیره عملی امام جواد (ع) بوده، تلاش کردم رفتار این امام بزرگوار را در موقعیت‌های مختلف در قالب قصه بیان کنم.
حسین فتاحی با ابراز خرسندی از ارائه این اثر در میان منابع جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از ابتدا به دلیل مزین شدن به نام امام رضا (ع) جشنواره با برکتی بوده است، اما از آنجا که معتقدیم همه ائمه معصومین (ع) نور واحد هستند، واگذاری این حرکت فرهنگی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ابتکار نهاد در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با افزودن سیره یکی از ائمه معصومین (ع) در هر دوره، در کنار سیره امام رضا (ع) به عنوان موضوع اصلی، بسیار قابل تقدیر است.
وی افزود: معتقدم این اقدام که امسال با افزودن سیره و زندگی امام جواد (ع) در جشنواره کتابخوانی رضوی ایجاد شده، تکمیل‌کننده این جشنواره با برکت است. بدون شک این حرکت فرهنگی بزرگ علاوه بر ایجاد زمینه آشنایی و انس بیشتر مردم با ائمه (ع) باعث تحرکی در حوزه کتابخوانی نیز خواهد شد. روند رو به افزایش مشارکت مردمی در این جشنواره طی سه دوره اخیر نیز گواهی بر این اتفاق است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار