کد خبر: 957834
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
گفت وگوی " جوان آنلاین" با مربی و کارشناس والیبال
تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه بازی‌های هفته دوم امروز به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که توانست با اقتدار ۳ بر صفر این تیم را در ژاپن شکست دهد و با ۵ برد و با انگیزه خوب، آماده بازی در هفته سوم مسابقات شود. مسابقات هفته سوم و چهارم به میزبانی کشورمان درارومیه و اردبیل برگزار خواهد شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: فرهاد نفزاده مربی و کارشناس والیبال درگفت وگو با " جوان آنلاین" درباره این پیروزی گفت: تیم ملی در این دوره بعد از ۵ مسابقه قبلی که منجر به ۴ برد و یک باخت شده بود طبیعی بود که در این بازی کار خیلی سختی نداشته باشد البته با توجه به باخت سال گذشته و اینکه ژاپنی‌ها در این هفته میزبان بودند کمی قبل ازبازی جوسازی‌هایی صورت گرفته بود، اما در کل سالهاست که ژاپن برابر ما تیمی نیست که بتواند قدرت نمایی کند. تیم ملی والیبال ما سال هاست فراتر از آسیا بازی می‌کند و بازیکنان ما بیشتر در بهترین تیم‌های اروپایی توپ می‌زنند. باخت سال گذشته برابر ژاپن یک استثنا بود.
وی افزود: ما بعد از بازی با آرژانیتن که کمی هم برای مان به خاطر مصدومیت سه بازیکن گران تمام شد، اما بچه‌ها با انگیزه خوب پا به این میدان گذاشتند. بسیار با تجربه عمل کردند و همه بازیکنان با درخششی که داشتند توانستند در نهایت ۳ امتیاز بازی را کسب کنند.
نفرزاده در ادامه خاطر نشان کرد: معتقدم در این بازی کادر فنی با ارنج خوبی که انجام داد تمام تاکتیک‌های حریف را خنثی کرد ضمن این که ما هم با آنالیز خوبی که داشتیم توانستیم نقاظ ضعف آن‌ها را خوب شناسایی کنیم و امتیاز آوری داشته باشیم. بازیکنان ژاپن هر چند در مقاطعی سعی کردند با کمک هواداران ما تمرکز بازیکنان را بهم بزند، اما در کل درخشش بازیکنان جوان و با تجربه در کنار هم باعث شد تا تیم منسجمی شکل گیرد.
کارشناس والیبال در ادامه اظهار داشت: همان طور که گفتم با مصدومیت موسوی، غفور و معنوی نژاد ابتدا تصور می‌شد تیم با مشکل مواجه شود، اما درخشش بازیکنانی مثل یلی و مجرد نشان دادند که چقدر می‌توان به جوان‌ها نگاه مثبت داشت و میدان داد. ما عملا در این بازی غیبت ستاره یمان را احساس نکردیم و این بیانگر این موضوع است که ما در همه پست‌ها البته به جز پست پاسور بازیکنان خوبی پروزش داده‌ایم.
وی افزود: آنچه مشخص است اینکه ما درسال گذشته بازیکنان جوان خوب و مستعدی را پرورش داده‌ایم که می‌توانیم درآینده و با بازی دادن به آن‌ها استفاده لازم را ببریم.
مربی والیبال با اشاره به بازی‌های هفته سوم و چهارم که به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: با بردی که امروز کسب کردیم و باخت تیم فرانسه برابر بلغارستان، در رده دوم لیگ قرار گرفتیم. در ایران ۶ بازی خواهیم داشت که اگر بتوانیم ۴ بازی را با برد پشت سر بگذاریم بی شک کارمان در هفته آخر راحت خواهد بود چرا که در آن هفته که بازی‌ها در بالغارستان برگزار خواهد شد بازی با صربستان، بلعارستان و امریکا فقط یک برد نیازداریم تا جز ۵ تیم نهایی قرار بگیریم. مسابقات لیگ ملت‌ها طوری طراحی شده که اگر ما ۱۰ برد داشته باشیم به مرحله نهایی که در امریکا که از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد راه خواهیم یافت و این امر بسیار محتمل خواهد بود و تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار