کد خبر: 957800
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
ظریف:
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا از موضع ضعف در حال برخورد با ماست، گفت: آن‌ها در حال اثبات قانون گریزی خود و اجرای سیاست‌های جنگل‌گونه به دنیا هستند.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (یکشنبه) در مراسم "مأموریت من با موضوع تحریم و خروج یکجانبه آمریکا از برجام"، اظهار داشت: برخی ادعا می‌کنند نسل جوان به مسائل ملی بی‌تفاوت است، ولی امروز من خط بطلان این موضوع را در مدرسه علامه حلی دیدم. نگرانی‌های شما‌ها را برای اقشار و مناطق آسیب پذیر، ضرورت توانمندسازی علمی کشور و اتخاذ سیاست‌هایی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را مشاهده کردم که جای امیدواری بسیاری را ایجاد کرد.

وی گفت: ما همه بخشی از جامعه و وام‌دار این کشور هستیم. مسئولین وام دار مردمی هستند که با مقاومت خود این قدرت را به ما دادند.

ظریف با بیان اینکه ما متکی به خود هستیم، افزود: ممکن است خطا‌هایی را داشته باشیم، ولی مهم این است که مجبور نیستیم نگرش و سیاست دیگران را اجرایی کنیم. باید به موضوع علوم انسانی توجه بیشتری شود. کشور به افراد متعهدی که علوم انسانی را خوب متوجه می‌شوند بیش از هر چیز دیگری نیازمند است.

وی ادامه داد: ما دو نقش داریم یکی تحلیل‌گر و دیگری مجری. شما وقتی تحلیل می‌کنید و می‌خواهید به وقایع چارچوبی دهید، موظفید آزاد بیندیشید و نباید خودتان را مقید کنید. نباید بگویید وزیر، رئیس جمهور و مدیر به ما دستور دادند. در واقع نباید دچار خود سانسوری در فکر کردن شویم.

ظریف بیان کرد: مرحله دوم مرحله عمل است. شما بعد از اینکه پیشنهاد خودتان را مطرح کردید و وارد مرحله اجرا شدید، دیگر باید سیاست را اجرا کنید. همه ما در فکر مجتهدیم، ولی در عمل مقلد هستیم. در اجرا موظفیم یک سیاست را عملی کنیم.

وی گفت: اگر یک سیاست غلط را همه ارکان نظام اجرا کنند بهتر از چند سیاستی است. زمانی که عازم نیویورک بودم در سال ۸۱ رهبری به من فرمودند: شما موظف هستید دیدگاه خودتان را حتی اگر در تضاد با سیاست‌های ما هست، بگویید.

ظریف ادامه داد: ما امروز در شرایط ضعف نیستیم بلکه در شرایط قدرت هستیم. آمریکا احساس کرده که خودش و متحدانش در منطقه در موضع ضعف قراردارند. آمریکا در سوریه، عراق، یمن و لبنان به اهدافش نرسید. چرا این‌طور شد؟ به دلیل اینکه مردم سیاست‌های تحمیل گرایانه آمریکا را نپسندیدند.

وی بیان کرد: استفاده‌ای که آمریکا از توان اقتصادی خود می‌کند در بلند مدت به ضررش خواهد بود. روسیه و چین اخیراً تصمیم گرفتند دلار را از مبادلات خود حذف کنند و دیگر کشور‌ها هم آرام آرام این کار را خواهند کرد. اگر این موضوع محقق شود، مقدار زیادی از قدرت اقتصادی آمریکا افول خواهد کرد.

وزیر امور خارجه افزود: حرکت‌های آمریکا به دلیل اشتباهات خودش و انتخاب‌های غلط آن‌ها بوده است. ما در منطقه با داعش، جبهه النصره و متجاوزین به یمن هم پیمان نشدیم.

ظریف تصریح کرد: به اعتقاد من این کشور آینده درخشانی دارد، چون انتخاب‌های درستی داشته است. فشار‌های آمریکا هم به دلیل استیصال آن‌ها است. آمریکا از موضع ضعف در حال برخورد با ما است. آن‌ها در حال ثابت کردن قانون گریزی خود و اجرای سیاست‌های جنگل گونه خود به دنیا هستند.

وی خاطر نشان کرد: باید به مردم خود اعتماد و غرور دهیم، مردم ما مستحق این هستند که به خود و سیاست‌های خود ببالند. مردم مستحق این نیستند که فکر کنند سرشان کلاه رفته، خیر اصلاً چنین چیزی نشده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی در منطقه فکر می‌کنند اسرائیل می‌تواند با ساخت گنبد آهنین از آن‌ها حفاظت و امنیت آن‌ها را تامین کند. اگر اسرائیل توان این کار را داشت از خودش محافظت می‌کرد.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
1
امریکا همیشه امریکا بوده و سیاست هایش یکی ولی نحوه اجرایش متفاوت! شما هم همانند دیگر عزیزان بخوبی آگاه بودید! اما چرا با وجود بی نتیجه بودن مذاکرات بنای تعامل با کدخدا را گذاشتید!
امیر
|
Sweden
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
1
یعنی‌ جناب ظریف شما این مطلب تازه متوجه شده اید ؟ یا سعی‌ می‌کنید که وانمود کنید که بی‌ خبر بودید، پدر "کیم جون" کره‌ای چندین ساله پیش این را بارها در مطبوعات اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار