کد خبر: 957716
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
از رسوایی سازمان غذا و دارو در گزارش دید‌ه‌بان عدالت و شفافیت طی روز‌های پایانی دولت یازدهم در تمام ایام دولت دوازدهم، این سازمان روی ثبات را به خود ندیده است.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: در روز‌های اخیر سازمان غذا و دارو دستخوش تغییراتی اساسی شد؛ از تغییر دوباره رئیس گرفته تا انتصاب اعضای شورای مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی. تمامی این تغییرات هم به یکباره و در دوران تعطیلات خردادماه اتفاق افتاد آن هم در شرایطی که وزیر بهداشت تنها دو روز قبل در نشستی خبری روبه‌روی اصحاب رسانه قرار گرفت و به پرسش‌های آنان پاسخ داد. سعید نمکی در این دیدار رسانه‌ای خبری به این مهمی را از قلم انداخت و رسانه‌ای کردن آن را به دو روز بعد یعنی روز ۱۴ خردادماه موکول کرد؛ روز‌هایی که تمامی رسانه‌های مکتوب در تعطیلی کامل به سر می‌برند و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم در حالت نیمه‌تعطیل هستند. انتخاب این زمان خاص برای رسانه‌ای کردن تغییرات گسترده صورت گرفته در سازمان غذا و دارو به عنوان گلوگاه نظام سلامت کشور موجب‌شده حتی پایگاه خبری سازمان غذا و دارو هم از این خبر عقب بماند و سایت این سازمان پیام تبریک مهدی پیرصالحی به مناسبت عید فطر را به عنوان پیام تبریک رئیس سازمان غذا و دارو منتشر کند!
برکناری مهدی پیرصالحی از این سمت در حالی صورت گرفت که کمتر از شش ماه پیش سعید نمکی که در آن زمان سرپرست وزارت بهداشت بود، طی حکمی محمد اصغری را از این سمت برکنار و پیر صالحی را به این سمت برگزید.
وی که بعد از ماجرای اظهارات وزیر بهداشت درباره امضا‌های طلایی در سازمان غذا و دارو با چالش‌های متعددی مواجه بود، در روز‌های اخیر با استعفای محمد عبده‌زاده، مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل مواجه شد. وی در نامه‌ای استعفای عبده‌زاده را با ابراز تأثر و به دلیل آنچه وی «تنگ‌نظری‌های موجود در کشور» خواند، پذیرفت و طی حکمی حمیدرضا اینانلو را به عنوان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو منصوب کرد، اما تغییرات سازمان غذا و دارو دامن مدیرکل تازه نفس این سازمان را هم گرفت و اینانلو که در ۴ خردادماه به این سمت رسیده بود، هنوز نیامده استعفا داد و رفت. شنیده‌ها حاکی از آن است پس از این استعفا غلامحسین مهرعلیان، مدیرعامل شرکت سبحان دارو و رئیس داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو منصوب شد.
حالا محمدرضا شانه‌ساز سومین نفری است که در دوره سکانداری نمکی در رأس سازمان غذا و دارو می‌نشیند تا کشتی دارو و تجهیزات پزشکی نظام سلامت را در دریای به تعبیر وزیر متلاطم تحریم‌ها و شرایط خاص به ساحل امن برساند!
استدلال وزیر برای این همه تغییرات این است که «اداره سازمان غذا و دارو با شرایط کنونی کشور همخوانی ندارد.»
وی در حکم انتصاب شانه‌ساز نوشت: «بدیهی است اداره آن مجموعه به شیوه قرارگاهی و با مشارکت دیگر اعضای منتخب اینجانب به عنوان هیئت‌اجرایی تحت نظر مستقیم وزیر تا عادی‌شدن شرایط ادامه خواهد یافت.»
نمکی همچنین در احکامی جداگانه، اعضای شورای مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی کشور را منصوب کرد. اعضای این شورا همه از چهره‌های سرشناس و رؤسای سندیکا‌ها و انجمن‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هستند، اما با تمام این‌ها آیا این همه تغییرات مدیریتی در مدت زمانی کوتاه می‌تواند در شرایط پرالتهاب کنونی به مدیریت بهتر اوضاع منتهی شود؟ وزیر بهداشت چرا خبری با این اهمیت را در نشست خبری‌اش رسانه‌ای نکرد و ترجیح داد خبر تغییرات گسترده سازمان غذا و دارو در تعطیلات تابستانی رسانه‌ها رسانه‌ای شود؟ در سازمان غذا و دارو چه خبر است؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشنلش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
در سازمان غذا دارو بی عدالتی زیاد است رانت بازی است نمی گذارند داروهای گیاهی رونق بگیرد چون منافشلن در خطر است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار