کد خبر: 957708
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
سیدجواد هاشمی:
سخنگوی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان درباره سهم کمرنگ تولیدات این حوزه در اکران معتقد است تعداد فیلم‌های کودک و نوجوان سینمای ما که مناسب فروش در گیشه هم باشد، کم است.
سرویس فرهنگ و هنر و جوان آنلاین: به گزارش مهر، ویترین سینما‌های کشور از چهارشنبه شب گذشته با نمایش پنج فیلم جدید، برای فصل اکران عید فطر به‌روزرسانی شد؛ پنج فیلمی که البته در میان آن‌ها خبری از نماینده سینمای کودک نبود.
متولیان جشنواره فیلم کودک و مدیران سازمان سینمایی چند سالی است وعده شکل‌گیری گروه اکران سینمای کودک به واسطه حضور مستمر حداقل یک نماینده از این سینما در ترکیب فیلم‌های روی پرده را محقق‌شده اعلام می‌کنند، به همین دلیل غیبت فیلم کودک در فصل طلایی اکران فطر عجیب به نظر می‌رسد.
سیدجواد هاشمی سخنگوی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان در پاسخ به این پرسش که پیش از این اعلام شده بود در هر نوبت اکران یک فیلم کودک به نمایش گذاشته شود، اما در اکران عید فطر جای فیلم کودک خالی است، گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد که از فیلم‌های اکران رمضان بود را به عنوان فیلم کودک و نوجوان در نظر گرفته‌اند و اکران آن همچنان ادامه دارد.
متأسفانه تعداد فیلم‌هایی که برای اکران در این حوزه تولید شده، بسیار کم است و باید یک ساز و کار مناسبی فراهم شود تا با حمایت از سینمای کودک آثار مناسبی برای گیشه تولید شود.
وی بیان کرد: باید برای سینمای کودک و نوجوان تعریف درستی وجود داشته باشد تا بر اساس آن فیلم‌هایی که مناسب سینمای کودک و نوجوان است اکران شود.
وی توضیح داد: در حال حاضر ما نیازمند تولید فیلم‌های کودک و نوجوان هستیم که بتواند مخاطب را به سینما جذب کند تا بتوانیم در هر فصل از اکران یک فیلم خوب بفروش داشته باشیم که بتواند قابل رقابت با دیگر آثار سینمایی که به گیشه راه پیدا می‌کنند، باشد.
هاشمی در پایان گفت: قبول دارم که سینمای کودک به اندازه‌ای فیلم ندارد که بتواند خوراک کافی برای مخاطب خود را تأمین کند، به همین دلیل مخاطب گاهی مجبور می‌شود بین بد و بدتر فیلمی را برای تماشا انتخاب کند، اما این نوید را می‌دهم که در آینده فیلم‌های مناسبی را برای این طیف از مخاطبان سینما تولید کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار