کد خبر: 957631
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
مسؤولان بجنبند
عملیات دهکده توریستی مراغه با هدف توسعه صنعت گردشگری و توریسم آغاز شد اما با وجود گذشت نزدیک به 15 سال هنوز نشانه‌ای دال بر شروع بهره‌برداری از مجموعه فوق وجود ندارد.

 شایسته است  مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همچنین مسئولان  شهرستان ویژه مراغه بیش از این به حیف بیت‌المال و از دست رفتن فرصت‌های اقتصادی منطقه رضایت ندهند!

عملیات اجرایی احداث دهکده توریستی مراغه با هدف توسعه صنعت گردشگری و توریسم و همچنین رونق بخشی بر اقتصاد جنوب استان از سال 1383 در زمینی به مساحت 330 هکتار در ضلع شمال غربی سد علویان مراغه با چشم انداز زیبای سد و روستای قشلاق توسط بخش خصوصی آغاز شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه که با تبلیغات وسیع کشوری و منطقه‌ای نیز همراه بود مقرر بود در این دهکده ضمن اجرای 350 واحد ویلا نسبت به اجرای چندین مجموعه و پیست ورزشی، هتل و دهکده سلامت به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی اقدام شود. 

در سال‌های اخیر چندین واحد اقامتی نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی در دهکده یاد شده از محل اعتبارات دولتی احداث شد که متاسفانه با وجود گذشت نزدیک به 15 سال هنوز نشانه ای دال بر شروع بهره برداری از مجموعه فوق وجود ندارد.

مستحدثات دهکده به علت گذشت زمان  و عدم بهره‌برداری از دهکده روز به روز از بین رفته و مصالح استفاده شده به یغما می‌رود.

شایسته است مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همچنین مسئولان  شهرستان ویژه مراغه  بیش از این به حیف بیت المال و از دست رفتن فرصت‌های اقتصادی منطقه رضایت ندهند !!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر