کد خبر: 957591
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
عبدالله گنجی در همایش بیداری اسلامی- رسانه و تمدن اسلامی:
همایش بیداری اسلامی- رسانه و تمدن اسلامی در حالی به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد که مدیر مسئول روزنامه جوان به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم با تأکید بر کادرسازی نیرو‌های انقلابی در کشور از ضرورت تربیت نیرو‌هایی همتراز نظام در هر عصر و برهه زمانی خبر داد.
سرویس ایران جوان آنلاین: عبدالله گنجی در همایش بیداری اسلامی- رسانه و تمدن اسلامی در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری با تبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اظهار داشت: لزوم توجه به جوانگرایی یکی از مهم‌ترین محور‌های این بیانیه است که اصحاب رسانه و مطبوعات باید به این موضوع به‌خوبی بپردازند و جوانگرایی را از مسئولان مطالبه کنند. وی ادامه داد: کشور برای مدیریت بهتر امور نیاز به خلاقیت دارد، اما متأسفانه هم اینک از این مهم دور شده چراکه تصمیم‌گیرندگان در قدرت همواره تکرار می‌شوند و مجالی برای حضور جوانان فراهم نمی‌شود.
گنجی با تأکید بر اینکه رسالت رسانه جلوگیری از شکل‌گیری انحراف در کشور است، تصریح کرد: بی‌شک این رسالت پرهزینه‌ای است و رسانه انقلابی باید خود را برای پرداخت این هزینه آماده کند. مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه غرب در حال تولید محتوا برای ذائقه‌های مختلف مردم ایران است، خاطرنشان کرد: جنگ رسانه‌ای پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و جناح‌های سیاسی باید اقشار مردم را نسبت به توطئه دشمن حساس کند.
گنجی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مانند غرب باشیم و با دیدگاه غرب حرکت کنیم دچار التقاط می‌شویم، تصریح کرد: باید با الگوگیری از امام راحل در مسیر اسلام و حق گام برداشت و از آسیب‌های موجود در امان ماند.
وی با بیان اینکه مردم‌سالاری امام خمینی (ره) درون دینی بود و اعتقاد بسیاری به حضور مردم در اداره کشور داشتند، افزود: بی شک نظام با تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری در مسیر مردم‌سالاری دینی حرکت می‌کند، اما مسئولان و تصمیم‌گیرندگان نیز باید به حضور مردم و به‌ویژه جوانان در اداره امور دقت بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: در واقع ما مشکل مبانی نداریم بلکه مشکل ما در اجرای این مبانی از سوی مسئولان است که مقام معظم رهبری این نکته را به‌خوبی در بیانیه گام دوم انقلاب متذکر و ناب بودن اندیشه دینی را در این بیانیه به‌خوبی ترسیم کرده‌اند. مدیر‌مسئول روزنامه جوان با تأکید بر حفظ اخلاق و معنویت در کشور خاطرنشان کرد: اگر این دو مهم را از دست بدهیم نمی‌توانیم به اهداف والای انقلاب دست یابیم.

محکمات امام راحل
عبدالله گنجی همچنین در مراسم ارتحال امام (ره) در شهرستان سامان با اشاره به محکمات امام راحل اظهار داشت: امام خمینی (ره) دو چیز را به صورت محکم و اساسی دنبال می‌کردند اول اینکه ثابت شود اسلام دین سیاست با حکومت اسلامی است و دوم اینکه این حکومت وظیفه‌اش در قبال انسان، مادی و معنوی است و تنها مسئول مسائل مادی و اقتصادی نیست و وظیفه دارد همه مسلمانان را در ابعاد حیات‌شان رشد دهد، به تعبیر قانون اساسی باید فضایل اخلاقی را هم رشد دهد. وی افزود: امام (ره) با زبان ساده تفاوت انقلاب‌ها را بیان می‌کردند و با اینکه درس انقلاب‌های کلاسیک را نخوانده بودند، اما به زبان ساده می‌فرمودند: تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر این است که در آنجا طاغوتی می‌آید طاغوت قبلی را بر می‌دارد و می‌گوید من باید باشم. امام (ره) می‌فرمایند «از نظر ما این‌ها هر دو طاغوتند، چون هر دو هدف‌شان مادی است.»
مدیرمسئول روزنامه جوان بیان کرد: نظام اسلامی به ابعاد انسانی توجه دارد، یعنی هم به بعد فرهنگی و هم به دنبال رفاه است؛ همه مبارزات امام هم همین بود و چالش ما امروز با سکولاریسم اینجا است که می‌گوید اسلام سیاسی است و چالش اقتصادی هم باعث شده که نیرو‌های انقلاب نسبت به آن بعد معنوی، اخروی و اخلاقی احساس زمینگیری و خجالت کنند و این خیلی خطرناک است و نظام ما یک نظام صرفاً مادی می‌شود و این راه امام نیست.
گنجی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی در حال حاضر ۳ میلیون نفر مردم ما در فضای موجود در حال له شدن هستند، اما انقلاب ما تنها انقلاب دنیا است که در خیابان‌های ایران قبل از انقلاب نه شعاری از اقتصاد دیده می‌شد نه پلاکاردی از مشکلات بود و ۴۶ درصد ایرانیان زیر خط فقر مطلق بودند. مدیرمسئول روزنامه جوان ادامه داد: امام (ره) نیامده بود که صرفاً برای ما جاده‌سازی کند، هرچند این چیز‌ها هم در کار بود و لازم می‌دانست، اما اگر این صرفاً کار امام بود لازم نبود. گنجی با بیان اینکه ما بعد از امام (ره) درگیر مسئله‌ای به نام «تحریف امام» شدیم، خاطرنشان کرد: کسانی که نمی‌توانستند از امام (ره) عبور کنند، چون که امام مرجعیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی داشت و بنیانگذار و مرجع تقلید بود و دوران سختی را گذرانده بود بنابراین به جای اینکه بگویند امام (ره) را قبول نداریم شروع به تحریف کردند یعنی از امام تفسیری ارائه کنند که آن چیزی که خودشان می‌خواهند، تأیید شود.
مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به وادادگی در مقابل غرب ادامه داد: باید به غرب نگاه گزینشی داشته باشیم و اگر چیز خوب دارند شاگردی کنیم و افتخار کنیم، اما نه اینکه همیشه شاگرد باشیم سلطه غربی را نمی‌پذیریم و چالش فعلی ما فرهنگ غرب است. گنجی گفت: ما با فرهنگ و خانواده و سلطه‌طلبی غربی که می‌خواهد دنیا را به سلطه خود در بیاورد مخالف هستیم و با کسانی که دفاع می‌کنند از این نگاه مبارزه می‌کنیم، چون نگاه امام (ره) نیست.
وی بیان کرد: غرب خواهان مبارزه با ما بود و از سویی می‌دانست که توان آن را ندارد بنابراین به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی روی آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار