کد خبر: 957580
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۶ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده سال گذشته در این استان پرداخت شد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۶ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده سال گذشته در این استان پرداخت شد.

حمید انعامی سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: اقدامات بازآفرینی شهری پارسال در راستای تحقق قانون ساماندهی و حمایت از احیا و نوسازی بافت های رسوده و ناکارآمد با معرفی ۱۷۶ نفر از افراد واجد شرایط به بانک عامل برای دریافت تسهیلات دنبال شده است.

وی اظهار داشت: مبلغ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در کلانشهر اراک به ازای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان ۴۰۰ میلیون ریال با سود ۹ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت ۱۲ سال در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳۱ واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به مبلع ۹۳۰ میلیون ریال به بانک مسکن معرفی شده اند.

انعامی افزود: ۲ هزار هکتار بافت فرسوده در استان مرکزی در قالب مناطق حاشیه ای و ناکارآمد شهری و بافت تاریخی وجود دارد و شهرستان اراک با ۴۵۴ هکتار و ساوه با ۲۵۸ هتکار بیشترین فراوانی بافت فرسوده را در استان مرکزی را شامل می شوند.

وی اظهار داشت: ۲۲ درصد جمعیت در سطح هشت و نیم درصد از مساحت شهرستان های اراک و ساوه در بافت فرسوده زندگی می کنند.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: هفت محله در اراک، چهار محله در ساوه، یک محله در شهر نراق در راستای اجرای برنامه ششم توسعه، به عنوان مناطق هدف برای بازسازی بافت فرسوده در استان مرکزی انتخاب شدند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر