کد خبر: 957564
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
چهارمین مرحله لیگ برترکاراته وان
در پایان مبارزات روز نخست لیگ برتر کاراته وان چین ۴ نماینده کاراته ایران به دیدار رده بندی و فینال راه یافتند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در نخستین روز از چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان که ازامروز با حضور ۵۴۳ کاراته کا از ۷۶ کشور در شهر شانگ‌های چین برگزار شد، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم و سیدعلی کریمی در وزن ۶۷- کیلوگرم موفق شدند با غلبه بر حریفان به فینال راه یابند.
مجید حسن نیا و طراوت خاکسار هم به دیدار رده بندی راه یافتند.
مبارزات فینال و رده بندی روز بکشنبه برگزار خواهد شد.
نتایج کسب شده امروز بدین ترتیب است:

در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری در دیدار اول خود مقابل یاسین سکوری از مراکش قرار گرفت و بعد از تساوی ۳ بر ۳ در وقت قانونی مبارزه با استفاده از قانون سنشو برنده دیدار شد. او درمبارزه دوم ۵ بر صفر غلام عباس سعادی از پاکستان را برد.
سپس مقابل کن نیشیمورای ژاپنی بعد از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو برنده شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. او در این دیدار ۳ بر یک ارمان التیمور ترکیه را مغلوب کرد و فینالیست شد.
عسگری در دومین حضورش در فینال لیگ‌های برتر در سال ۲۰۱۹، روز یکشنبه با داستونبک اوتابالایف از ازبکستان برای کسب مدال طلا مبارزه می‌کند.

در همین وزن علی اصغر آسیابری در اولین دیدار ۴ بر ۳ مقابل لوئیجی بوسا ایتالیایی مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۷- کیلوگرم، سیدعلی کریمی در نخستین بازی ۲ بر صفر از سد الکساندر گوتنیک از روسیه گذشت. در دومین دیدار ۶ بر ۴ مارسل تادیسی از مجارستان دارنده عنوان سومی اروپا در سال ۲۰۱۹ و نقره قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ را شکست داد. سپس موفق شد یک بر صفر از سد جیانلوکا دویوو از ایتالیا بگذرد. در ادامه ۲ بر صفر ماروین گارین فرانسوی را برد.
کریمی در نیمه نهایی پس از تساوی ۲ بر ۲ در وقت قانونی مبارزه با استفاده از قانون سنشو سوپا گامفونگیت از تایلند را مغلوب کرد و فینالیست شد. او روز یکشنبه برای کسب مدال طلا با آندرس مادیرا از ونزوئلا دیدار خواهد کرد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، مجید حسن نیا ابتدا ۲ بر صفرهو لی از هنگ کنگ را شکست داد. سپس ۲ بر یک از سد عبدالله الحربی از عربستان گذشت. در مبارزه سوم با نتیجه ۴ بر ۳ یونوسکه مینامی از ژاپن را شکست داد.
او در چهارمین دیدار ۵ بر صفر نتیجه را به قیصر آلپیسبار از قزاقستان واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.
حسن نیا در مبارزه رده بندی آیکوت کایا از ترکیه را ۲ بر یک مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.
او روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف بروس داگلاس برزیلی خواهد رفت.

در وزن ۵۵- کیلوگرم طراوت خاکسار در مبارزه اول ۴ بر صفر تزو یون ون از چین تایپه دارنده ۲ عنوان سومی جهان و ۳ عنوان قهرمانی آسیا را شکست داد. سپس با نتیجه ۵ بر یک مایا شرر از سوئیس را مغلوب کرد. در مبارزه سوم ۲ بر یک نتیجه را به جیامی دینگ از چین واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.
خاکسار در این گروه خمسی تیپوان از تایلند را ۲ بر صفر برد و به دیدار رده بندی رفت.
او برای کسب عنوان سومی به مصاف لورنا بوسا ایتالیایی می‌رود.

سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم ابتدا یک بر صفر کریستینا کاواکوپولوآ یونانی را برد و در ادامه با همین نتیجه مقابل لوسیا کواسیکوآ از اسلواکی به برتری رسید.
اما در سومین دیدار خود مقابل بتینا پلانک از اتریش دارنده عنوان نایب قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۹ و ۲ برنز قهرمانی جهان پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه با قانون سنشو مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۷-کیلوگرم، امیررضا میرزایی در دیدار نخست خود مقابل هیروتو گومیو از ژاپن در وقت قانونی مبارزه به تساوی صفر بر صفر رسید تا با رای داوران در هانتی برنده تاتامی اعلام شود. او در مبارزه دوم ۳ بر صفر مقابل ماریو هوزیچ از مونته نگرو شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در همین وزن امیر مهدی زاده در اولین مبارزه یک بر صفر بر دیونوسیوس ژینوس از یونان غلبه کرد. سپس ۴ بر ۲ نتیجه را به رافیض حسنوف از آذربایجان واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

هامون درفشی پور دیگر نماینده این وزن بود که در اولین دیدار مقابل آندرس مادیرا از ونزوئلا در وقت قانونی مبارزه به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا کاراته کا ونزوئلایی برنده تاتامی باشد. او در جدول شانس مجدد به مصاف بارنی جیل از نیوزلند رفت و ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در کاتای انفرادی بانوان، فاطمه صادقی در گروه ۲ با کاتارو‌هایی از چین تایپه، ویتنام، تایلند، ژاپن (۳ کاتارو)، ماکائو، فرانسه و نیوزلند همگروه بود دور اول امتیاز ۲۳.۲۶ را کسب کرد و نتوانست جواز حضور در مرحله بعد را بدست آورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار