کد خبر: 957555
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
گفت وگوی "جوان آنلاین" با کارشناس والیبال
تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به مصاف برزیل رفت و در یک بازی پر افت و خیز ۳ بر ۲ بازی را باخت، اما یک امتیاز گرفت. این در حالی است شاگردان کولاکوویچ هفته اول لیگ ملت‌های والیبال را با نمایشی فوق العاده به پایان رسانده بود و با ۹ امتیاز در صدر لیگ ملت‌ها قرار داشتند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : محمد وکیلی کارشناس و سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره بازی تیم ایران برابر برزیل گفت: بازی بسیار عالی بود. بازیکنان ما همه کار کردند جز برد. واقعا حیف شد برابر یکیاز قدرت‌های دنیا بازی را واگذار کردیم بچه‌ها به تمام معنا شایسته این برد بودند، اما متاسفانه در لحظاتی که تصور کردیم همه چیز تمام شده و بازی به پایان رسیده نتیجه بازی را واگذار کردیم.
وکیلی: همه کار کردیم فقط نبردیموی افزود: بازیکنان در ست اول خیلی خوب بازی را دردست داشتند و اداره کردند. دفاع خوب موسوی و سرویس‌های بی نقص فیاضی امان بازیکنان باتجربه برزیل را گرفته بود. در ست سوم با توجه به اینکه در ست دوم بچه‌ها غافلگیر شده بودند و ست را واگذار کردند، اما به بازی برگشتند و با ارائه با یک بازی منسجم عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند. همان طور که گفتم در این بازی بازیکنان ما همه کار کردند فقط اینکه بازی را نبردند. در ست چهارم هم بازی پایاپایی داشتند. به لحاظ روحی بازیکنان با تجربه برزیلی حرفی برای گفتن نداشتند البته برزیل روی نیمکت هم یک تیم بود، اما بازی بی نقص بچه‌ها اجازه خودنمایی به هیچ کس نمی‌داد. مشخص بود بچه‌ها از نام و آوازه برزیل نترسیده بودند و خود را بازنده نمی‌دانستند. افسوس زمانی که در ست چهارم تیم ما ۲۱ بر ۱۸ از حریف پیش بود و عبادی پور آن توپ را به راحتی به بیرون زد. بی شک اگر آن توپ برای ما تبدیل به امتیاز می‌شد ما آن ست را هم به نفع خود به پایان برده بودیم و، اما با خیالی راحت در صدر لیگ می‌ایستادیم. یادمان باشد که برزیل با ۳ طلای المپیک، ۳ طلای قهرمانی جهان و ۲ طلای جام جهانی تیمی پر افتخار و صاحب سبک در والیبال دنیا است که همواره در میان قدرت‌ها حضور داشته و به ویژه در سال‌های اخیر چهره یک مدعی را از دست نداده است.
وکیلی با اشاره به اینکه امتیازات حساسی را در شرایط حساس از دست دادیم اظهار داشت: به هر حال هر بازی حکم تجربه اندوزی را برای بازیکنان ما دارد بازیکنانی مثل شریفی و یلی در آینده می‌توانند برای تیم مان تاثیرگذار باشند. ما در این بازی در لحظات حساس امتیازات حساسی را دادیم که غیر قابل جبران است. ما پیش از این در ۱۴ بازی رسمی برابر برزیل به میدان رفته بودیم که که ماحصا آن ۱۱ برد برد برزیل بود و ۳ برد برای ایران، که این برد می‌توانست برد ارزشمندی برای ما همراه داشته باشد.
وکیلی: همه کار کردیم فقط نبردیمکارشناس والیبال در پاسخ به "جوان انلاین" که چرا بازیکنان ما در زمانی که ۳ -۴ امتیاز از حریف عقب می‌افتند نمی‌توانند به بازی برگردند خاطر نشان کرد: همه این موارد بر می‌گردد به تجربه بازیکنان درست است که در تیم ایران بازیکنانی مثل معروف و موسوی بازیکنان باتجربه‌ای هستند، اما بازیکنان برزیل و روسیه و لهستان با توجه به تجربه بالای شان این فشار روانی را به بهتر درک می‌کنند و با آن کنار می‌آیند. امیدوارم این تجربه اندوزی‌ها در بازی‌های بعدی به کمک تیم ایران بیاید و باعث پیروزی شود.
سرمربی تیم ملی جوانان در ادامه خاطر نشان کرد:به نظر من یکی از بزرگترین معضل تیم در ست پنجم قانع شدن بازیکنان به کسب یک امتیاز این بازی بود در حالی که یک امتیاز برای ما خیلی ارزشمند نیست. در اینم بازی‌ها در وهله اول برد خیلی مهم است پس بهتر بود بازیکنان با بجای تفکر در کسب امتیاز بازی، ست پنجم را هم مثل ست لوب، سوم و چهارم جانانه می‌جنگیدند و برد ارزشمندی را کسب می‌کردند.
وی در خاتمه دربازه بازی فردا برابر آرژانتین اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم چز ۶ تیم پایانی قرار بگیریم باید در دو بازی بعد ۳ امتیاز کامل را کسب کنیم. قبلا هم گفته‌ام که این تیم شایسته حضور در ۶ تیم پایانی را دارد. البته ما دربازی باربر ژاپن در دور قبل نتیجه را واگذار کرده‌ایم، اما سطح بازی‌های مان در این دوره نشان می‌دهد که یک سر و گردن از آن‌ها جلو هستند. قطعا آن‌ها روی تور برابر ما حرفی برای گفتن نخواهند داشت، اما باید مراقب بازیکنان سرعتی آن‌ها بود ضمن اینکه در خانه جلوی چشم هزاران هوادار خود بازی می‌کنند. انشاله امیدوارم با کسب ۳ امتیاز در هفته‌های سوم و چهارم به ایران بیائیم و بهترین نتایج را هم درایران کسب کنیم تا در هفته پنچم که به بلغارستان می‌رویم خیلی دربرند نتایج آن بازی‌ها نباشیم.
وکیلی: همه کار کردیم فقط نبردیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار