کد خبر: 957531
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه گفت: «طرف‌های اروپایی تاکنون به رغم برخی سخنان و بیانیه‌های سیاسی، در عمل به تعهدات خود ذیل برجام و تعهدات بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام ناتوان بوده‌اند.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود گفت: طرف‌های اروپایی تاکنون به رغم برخی سخنان و بیانیه‌های سیاسی، در عمل به تعهدات خود ذیل برجام و تعهدات بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام ناتوان بوده و نتوانسته‌اند زمینه انتفاع کامل کشورمان طبق این توافق چندجانبه را فراهم کنند.

وی افزود: در این شرایط، آن‌ها با طرح موضوعات فرا برجامی، نه تنها کمکی به حفظ برجام نمی‌کنند، بلکه زمینه بی اعتمادی بیشتر بین طرف‌های باقی مانده برجام را فراهم و آمریکا را به هدف خود در خروج غیرقانونی از برجام که چیزی جز فروپاشی آن نبود، نزدیک‌تر می‌کنند.

سیدعباس موسوی ادعا‌های تکراری، بدون پشتوانه و متناقض رئیس جمهور آمریکا در این دیدار را فاقد ارزش خواند و شایسته واکنش تازه ندانست.

رئیس‌جمهور فرانسه که کشورش در کنار سایر کشور‌های اروپایی هنوز نتوانسته‌اند به تعهداتشان در قبال ایران در توافق هسته‌ای برجام عمل کنند پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور آمریکا در پاریس تأکید کرد دو کشور اهداف یکسانی در قبال ایران دارند و لازم است مذاکرات جدیدی با ایران آغاز شود.

وی گفت: «فکر می‌کنم ما قطعاً اهداف یکسانی در قبال ایران داریم. چه کار‌هایی مدنظرمان است که انجام دهیم؟ اول، می‌خواهیم مطمئن شویم آن‌ها به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند، منظورم این است تا سال ۲۰۲۵ ابزاری در اختیار داریم، می‌خواهیم از آن فراتر برویم و به اطمینان کامل در درازمدت دست پیدا کنیم.»

ماکرون اضافه کرد: «دوم، ما می‌خواهیم فعالیت آن‌ها در زمینه موشک‌های بالیستیک را کاهش دهیم. سوم، می‌خواهیم فعالیت منطقه‌ای آن‌ها را مهار کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه برقراری صلح در منطقه را چهارمین هدف مشترک واشنگتن و پاریس خواند و گفت: «بنابراین، ما باید با یکدیگر این چهار هدف را محقق کنیم.»
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار