کد خبر: 957518
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
او در غیبت مسئولان اجرایی از عرصه‌های حیات آفرین و درگیری آنان با روزمرگی و سیاسی کاری، پرچم ارتقاء علمی کشور را برافراشت و هزاران نخبه جوان را به توسعه پرسرعت دامنه دانش سوق داد و...

سرویس تاریخ جوان آنلاین: محمدرضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، به‌مناسبت سالروز انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

این قلم به تناسب علایق و شغل خویش، در سه دهه گذشته با اغلب اعضای مجلس خبرگان اول، "مصاحبت" یا "مصاحبه" داشته و آنان را عموما متقی، فاضل و شریف یافته است. با این همه هرچه زمان گذشته، بیشتر بدین حقیقت سوق یافته که فاصله آنان با رهبری که در چهاردهم خرداد شصت وهشت برگزیدند، بس بعید است و ایشان در آن روز، بهترین انتخاب ممکن را از میان موجودین انجام داده‌اند. این از بابت یک شهادت تاریخی.

اما از زمانی که پیرامون را شناخته‌ام، همواره کششی درونی مرا به سوی "او" رهنمون گشته است. صداقتی که گفتار و کردار وی آئینه آن است، زمان آگاهی و روزآمدی که بسیاری از آن محرومند، تعامل عالمانه و هوشمندانه با واپسین ره آورد‌های نظری و فرهنگی دوران و بالاخره تعلق به عرصه ادبیات وهنر که از مختصات بارز اوست و... الخ، از زمینه‌های این تعلق بوده است. با این همه در سه دهه اخیر و در دشواری‌های سکانداری جامعه، به ویژه در دوره فاصله از شرایط دهه آغازین انقلاب و امواج غیرمنتطره و حتی مهیبی که هر مقطع با خویش آورده است، پرده‌ای دیگر از توانمندی و مدیریت او را دیده‌ام. چالش‌های این سه دهه برای او، از این‌جنبه که با برخی همدوره گان خویش مواجهه گشته و نه مانند امام که از موضع استاد بر شاگردان خویش فرمان می‌رانده، بسا فزونتر و دشوارتر بوده است.
او در سه دوره سازندگی، اصلاحات واعتدال، با جماعتی رو به رو شد که بارزترین خصلت نظری وعملی ایشان، پشیمانی از عمل انقلابی و گرایش به نسخه‌های وارداتی بود. این رویداد به شکل دیگری، در دولتی که شعار عدالت می‌داد نیز تکرار شد! بی هیچ تردیدی بر این باورم که اگر پایمردی و تدبیر او نبود، این امواج کیان مادی و معنوی کشور و نظام را به یغما برده بودند! او، اما نه تنها با مآل اندیشی خویش مانع از توفیق این جریانات واستحاله نظام گشت، که عمق استراتژیک آن را تا هزاران کیلومتر در ورای مرز‌های ایران امتداد بخشید. امروز کیست که نداند تعرض به ایران، به معنای مواجهه با خاورمیانه است و هیچ ره آورد مثبتی برای چنین تعرضی متصور نیست؟

او در غیبت مسئولان اجرایی از عرصه‌های حیات آفرین و درگیری آنان با روزمرگی و سیاسی کاری، پرچم ارتقاء علمی کشور را برافراشت و هزاران نخبه جوان را به توسعه پرسرعت دامنه دانش سوق داد و...
و ختام سخن آنکه او در دوران پر افسون ما، نماد و نشانه حق طلبی و رستگاری است... پایدار باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار