کد خبر: 957510
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
در سال گذشته صورت گرفت؛
گروه فرهنگی- مبلغ اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در سال گذشته شاهد وقف ۳۰۰۰ جلد قرآن کریم در سراسر استان بودیم که این تعداد قرآن را در اماکن مذهبی و سایر اماکنی که نیازمند قرآن تازه و تمیز بودند، تقسیم کردیم.

 

حسن گردپور شهری ، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم وقف کلام‌الله مجید بود که این طرح به این صورت بود که هر فردی می‌توانست هر چند جلد قرآنی را که تمایل دارد وقف کند و این قرآن‌ها به دست مردم می‌رسید، اول اینکه هم می‌توانستیم در اختیار واقفین قرار دهیم تا هر طور که مایل هستند از آن‌ها استفاده کنند و یا اینکه ما به نیابت از آن‌ها به مناطق محروم و مناطقی که نیازمند قرآن تازه و تمیز هستند، تقسیم کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم این طرح را با موفقیت اجرا کنیم و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت، چرا که در این طرح به وسیله خود واقف، وقف نامه‌ای در جهت اینکه واقف قصد دارد قرآن خود را در چه راهی وقف کند، تهیه می‌شود..
این مبلغ اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسن رضوی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته به دلیل اینکه آغاز این طرح بود، حدود ۱۲۰۰ جلد قرآن وقف شد اما در ادامه سال با استقبال فراوانی مواجه شدیم و همین امر سبب شد تا این طرح متوقف نشود و تا جایی که تا پایان سال این تعداد قرآن افزایش یافت و منجر به وقف ۳۰۰۰ جلدی قرآن کریم در سال گذشته شد.
شهری خاطرنشان کرد: این طرح را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال هم دنبال کردیم تا مردم را به این سمت سوق دهیم چرا که ما در سال به ۲۰ هزار جلد قرآن کریم نیاز داریم تا این قرآن‌ها به سراسر استان تقسیم شوند و همچنین مجددا این تعداد قرآن به دلیل استهلاکاتی که در آن‌ها به وجود می‌آید، تعویض شوند.
وی ابراز امیدواریم کرد و گفت: امید است وقف این تعداد قرآن همچنان بیشتر شود، چرا که امسال افرادی بوده‌اند که تعداد ۳۰۰ و حتی ۵۰۰ جلد قرآن را هم وقف کردهند.
این مبلغ اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به طرح دیگری که بناست به آن پرداخته شود نیز عنوان کرد: طرح دیگری که برنامه‌ریزی کردیم، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم مربوط به بشارت ۱۴۵۲ بود که در سال ۹۷ این طرح اجرا شد و موفق شدیم حدود ۱۷ هزار نفر را در استان تربیت کنیم.
شهری اظهار کرد: در واقع پس اینکه سطوح آن‌ها دسته بندی شد، برای آن‌ها تشکیل پرونده قرآنی دادیم و تا از طریق این پرونده‌ها، آن‌ها را به نهادهای مختلف معرفی کنیم و به نوعی بتوانیم از این طریق نیز خدماتی را به آن‌ها ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه به نوعی این کار را به صورت تبلیغی و چهره به چهره اجرا می‌کنیم، بیان کرد: ما با همکاران این اداره کل به صورت حضوری به مساجد و مناطق مختلف سراسر استان می‌رویم و مردم را از این دو طرح آگاه می‌کنیم و افراد نیز در هریک از طرح‌هایی که تمایل داشته باشند آمادگی خود را اعلام می‌کنند. در این میان نیز مشهد به دلیل طیف وسیع جمعیتی که دارد، بیشترین وقف را نسبت به سایر شهرستان‌های استان، داشته است.
این مبلغ اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به گفته پیامبر(ص) که فرموده‌اند: «انسان‌ها از دنیا می‌روند و با مرگ پرونده اعمال آن‌ها بسته می‌شد به جز سه دسته»، خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش ایشان،  دسته اول افرادی هستند که از آن‌ها علم سودمندی به یادگار می‌ماند که در اینجا باید یادی از شیخ عباس قمی کرد و تا زمانیکه مفاتیح‌الجنان ایشان مورد استفاده است، پرونده اعمال ایشان هم نیز باز است.
وی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که از خود فرزندان صالحی تربیت می‌کنند و به یادگار می‌گذارند و این فرزند صالح تا آخر عمرش پرونده اعمال پدر و مادر خود را باز نگاه می‌دارد و دسته آخر نیز افرادی هستند که از خود صدقه جاریه و یا همان وقف را از به جای می‌گذارند و تا زمانیکه این موقوفات باز باشد پرونده اعمال آن‌ها نیز باز خواهد بود.
شهری تصریح کرد: از این رو در جهت اجرایی شدن این فرمایش پیامبر(ص) بر این شدیم تا چنین طرحی را برنامه‌ریزی کنیم که خوشبختانه تا حدودی هم عملکرد خوبی را در این راستا داشته‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار