کد خبر: 957506
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

 در این دیدار که مدیران ارشد روزنامه ها و خبرگزاری های استانی و کشور و تعدادی از فعالان فضای مجازی حضور داشتند دغدغه های اهالی رسانه در بخش های مختلف با تولیت آستان قدس رضوی در میان گذاشته شد.

اهتمام بیشتر مدیران آستان قدس در پاسخگویی به رسانه ها، شفافیت در موضوعات مالی و اقتصادی، استفاده از ظرفیت رسانه ها برای بیان معارف و آموزه های رضوی و توجه بیشتر به حوزه فضای مجازی از مهم ترین محورهای سخنان مطرح شده در این دیدار صمیمی بود.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دفاتر خادمیاران رضوی را در استان مسدود نکردیم بلکه برای بررسی بیشتر از میزان تاثیرپذیری آ‌ن‌ها در شهرستان‌ها فعالیتشان را متوقف کردیم، ادامه داد: حتما از نیروهای جوان در آستان قدس استفاده می کنیم، در این راستا از همه مدیران و معاونان خواسته‌ایم حتما جانشین خود را معرفی کنند و حتما این جانشین‌ها نیروهای جوان باشند تا تجربه کسب کنند و کار را یاد بگیرند تا در آینده بتوانند جایگزین نیروهای قدیمی شوند. 

حجت‌الاسلام والسلمین مروی افزود: ما در آستان قدس باید به تاثیر آمارها توجه کنیم زیرا برای تاثیرگذاری و جذب جوانان در ترویج معارف رضوی، آمارها نمی‌تواند اطلاعات درستی به ما بدهند. 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: باید مدیران آستان قدس پاسخگو باشند و فعالیت‌های این آستان نیز باید شفاف باشد، هدف ما در آستان قدس رضوی فعالیت در مسیری است که موجب رضایت پروردگار و خشنودی امام هشتم(ع) باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی خطاب به اصحاب رسانه با بیان اینکه از انتقاد منطقی و درست استقبال می‌کنیم، اددمه داد: تولید قالب باید هنرمندانه باشد، چرا از رسانه در تربیت مردم و تعالی موضوعات اخلاقی استفاده نشود؟

 

انتقاد تولیت آستان قدس از برنامه‌های مذهبی صداوسیما

 

 تولیت آستان قدس رضوی با ابراز خرسندی نسبت به پخش 500 برنامه در ماه رمضان سال گذشته از حرم مطهر رضوی، گفت: متاسفانه در عمده برنامه‌های مذهبی تلویزیون از خلاقیت، جذابیت و هنر متناسب با آن استفاده نمی‌شود.

حجت الاسلام احمد مروی اظهار کرد : برنامه ها مذهبی باید دارای جذابیت، خلاقیت و هنر بوده و نباید صرفاً به پخش یک مراسم از یک حسینیه اکتفا شود.

وی گفت : دشمن تلاش می‌کند در شرایط فعلی ناامیدی را در جامعه ایران ایجاد کند و یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها خنثی کردن این توطئه است.

وی افزود: تخریب مقدسات و ایجاد شبهات مختلف دیگر موضوعی است که توسط رسانه‌های معاند دنبال می‌شود تا از این مسیر بتوانند به اهداف خود در جامعه ایران دست یابند و باید آمادگی لازم برای مقابله با این توطئه را نیز داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر ذائقه سازی رسانه‌ها گفت: اینکه گفته شود مخاطب فلان موضوع را می‌پسندد پس باید در آن مسیر برنامه ریزی و حرکت کرد سخن درستی نیست بلکه باید بدانیم این رسانه است که ذائقه مخاطب را می‌سازد.

مروی با اشاره به پخش برخی برنامه‌های مذهبی صدا و سیما اظهارکرد: باید در این نوع برنامه‌ها جذابیت، خلاقیت و هنر وجود داشته باشد و نباید صرفاً به پخش یک مراسم از یک حسینیه اکتفا شود. دین مبین اسلام به شادی و نشاط بسیار اهمیت می‌دهد و ما نیز باید در چارچوب‌های دینی به این مهم توجه کنیم.

وی تاکید کرد: فعالیت در عرصه رسانه بسیار حساس و مهم است و در انتشار اخبار باید حتماً صحت و منبع خبر دقیق و قابل اعتماد باشد و اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و یا سکوت در برخی مواقع باید حجت شرعی داشته باشند.

مروی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوره جدید فعالیت آستان قدس رضوی به مدیران توصیه شده حتماً از نیروهای جوان استفاده کرده و برای خود جانشین جوانی را انتخاب و وی را پرورش دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با استقبال از نقد منصفانه گفت: من از هر نوع نقد منصفانه و منطقی استقبال می‌کنم و معتقدم جامعه‌ای که در آن نقد نباشد جامعه‌ای مرده محسوب می‌شود.

مروی تاکید کرد: همه فعالیت‌های انجام شده در آستان قدس رضوی باید شفاف باشد و مدیران نیز پاسخگویی لازم را به مردم و رسانه‌ها داشته باشند.

مروی مشهد را یکی از پایگاه‌های قوی از نظر فعالیت رسانه‌ها دانست و گفت: اصحاب رسانه به‌دلیل اینکه هادیان جامعه هستند باید عالم به زمان باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه عالم زمان کسی است که از اتفاق‌هایی که در آینده می‌افتد تعجب نمی‌کند، متذکر شد: دشمنان به‌دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه ما هستند و رسانه‌ها باید به‌واسطه عالم زمان بودن و حرکت در مسیر حق، با دشمنان مبارزه کنند. 

وی برخورداری از معنویت، اخلاق و فضیلت را از جمله ویژگی‌های مهمی که هر رسانه باید آن را مدنظر قرار دهد توصیف کرد و یادآور شد: نباید بگذاریم دشمنان به راحتی مقدسات ما را تخریب کنند، چرا که هدف اصلی دشمنان همین است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: اصحاب رسانه همان طور که برای قلم‌زدن در رسانه حجت شرعی دارند، برای سکوت کردن نیز باید دلیل درست داشته باشند، آنها نباید در مقابل بیان حقیقت سکوت کنند، همچنین اصجاب رسانه باید بتوانند نقشه‌های دشمنان را پیش‌بینی کرده و برای مقابله با آن راهکار مناسب داشته باشند. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در تاریخ نیز رسانه در قالب‌های مختلف وجود داشته است، اضافه کرد: در زمان حیات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز رسانه در قالب شعر و هنر وجود داشته است و شاعران و هنرمندان در آن زمان با اشعار و هنر خود فرهنگ یک جامعه را تغییر می‌دادند. 

وی بیان کرد: محتوا و قالب دو رکن اساسی در رسانه محسوب می‌شوند که نباید یکی بر دیگری سایه افکند، بلکه باید این دو رکن در کنار هم قرار گیرد تا رسانه بتواند در جامعه تاثیرگذار باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با تاکید بر اینکه رسانه می‌تواند ذائقه مخاطب را تغییر دهد، افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند دشمنان به فکر ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه هستند، بنابراین رسانه‌ها با بیان مشکلات جامعه در کنار خدماتی که این 40 سال در جامعه ارائه شده است، باید به مردم آگاهی دهند

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار