کد خبر: 957440
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از مرگ 79 نفر از ابتدای سال‌جاری تا هشتم خرداد ماه ناشی از حوادث رانندگی در استان خبر داد.

اروجعلی علیزاده  در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان، گزارشی از وضعیت تصادفات رانندگی در استان ارائه کرد و با اعلام افزایش 26.7 درصدی سوانح رانندگی استان در سال 97 نسبت به سال 96، اظهار داشت: از لحاظ تعداد فراوانی سوانح رانندگی، استان آذربایجان‌شرقی رتبه ششم را در سطح کشور دارد.

علیزاده، تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در استان از ابتدای سال‌جاری تا هشتم خردادماه را 79 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، پنج درصد افزایش یافته است.
 

تمام نهادهای مسوول برای کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای تلاش کنند
استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه  با تاکید بر افزایش نظارت در جاده‌های مواصلاتی استان به‌منظور کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، گفت: آمار تلفات جاده‌ای در استان قابل قبول نیست و باید تمام نهادهای مسوول برای به حداقل رساندن آن تلاش کنند.

محمدرضا پورمحمدی، تدوین گزارشی مستدل و مدون با محوریت علل سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن در جاده‌های استان را خواستار شد و گفت: ارتقاء فرهنگ رانندگی، یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه ماست و در این راستا باید از تجارب موفق کشورهای دیگر نیز استفاده شود.

وی همچنین بر ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات نظارتی پلیس تاکید کرد و گفت: بر اساس قوانین موجود، باید درصد مشخصی از جریمه‌های رانندگی و بیمه وسائط نقلیه به استان اختصاص یابد؛ این موضوع آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی از پلیس راهور استان نیز خواست تا در برخورد با تخلفات رانندگی، قانون را مد نظر قرار داده و در موارد لزوم گواهی‌نامه افراد متخلف را باطل و از رانندگی آنان جلوگیری کنند.

پورمحمدی همچنین بر مرمت روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی، بررسی علل فوت 50 درصد از مصدومان سوانح رانندگی در بیمارستان‌های استان، شناسایی تمام نقاط حادثه‌خیز استان و تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، عامل انسانی را اصلی‌ترین عامل تصادفات رانندگی دانست و افزود: باید علاوه بر تجهیز پلیس به امکانات نظارتی مناسب، بیشترین انرژی مسوولان و متولیان این حوزه به فرهنگ‌سازی و آموزش اختصاص یابد.

جواد رحمتی با قدردانی از زحمات دستگاه قضایی بر ضرورت افزایش نظارت و برخورد با متجاوزان به حریم قانونی راه‌ها در استان تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر