کد خبر: 957436
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲
برگزاری مراسم تجلیل بدون دادن پاداش
با امید رفتند و ناامید و با دست خالی برگشتند. با وجود تمام حرف‌وحدیث‌ها در خصوص کم شدن مبلغ پاداش‌ها، ورزشکاران با حساب روی حرف‌های وزیر ورزش که بار‌ها تأکید کرده بود یازدهم خرداد مراسم تجلیل از ورزشکاران است با امید فراوان راهی افطاری رئیس‌جمهور شدند، اما با دست خالی و ناامیدی که ضربه مهلکی به انگیزه‌هایشان بود، بازگشتند.
شميم رضوان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: همه مراسم یک افطاری ساده بود و خبری از پرداخت پاداش‌ها نبود. البته پیمان نصیری، دارنده مدال طلای دو ۱۵۰۰ متر در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی قصد داشت حرف‌ها، درددل‌ها و مشکلاتش را در قالب نامه به رئیس‌جمهور بدهد، اما نتوانست و مانع او شدند: «وزیر نامه مرا گرفت و گفت: به رئیس‌جمهور می‌دهد. البته بعداً من را پیش روحانی بردند و گفتم که ما هیچ درآمدی نداریم و چهار سال از زندگی خود و خانواده‌مان را برای کسب این افتخارات نداشته‌ایم. حالا چشممان به همین اندک پاداشی است که وعده‌اش داده شده بود. رئیس‌جمهور هم حرف‌هایم را تصدیق کرد، اما در نهایت شبی که تصور می‌کردیم قرار است پاداش‌هایمان را دریافت کنیم، دست خالی ماندیم.» الناز دارابیان، ملی‌پوش پارادو و میدانی ایران که در مراسم افطاری و دیدار با رئیس‌جمهور به عنوان نماینده ورزش جانبازان و معلولان سخن می‌گفت، تأکید کرد: «ورزش جانبازان مولود انقلاب است و از این بابت به خود می‌بالیم و از حمایت‌های مقام معظم رهبری، دولت و مجلس تشکر می‌کنیم، اما در خصوص استخدام ورزشکاران پارالمپیکی اتفاقی نیفتاده است. از رئیس‌جمهوری درخواست داریم دستور صریح اصلاح قانون استخدام پارالمپیکی را ابلاغ کند.» حسن یزدانی، نابغه کشتی ایران هم تأکید کرد که مسئله استخدام ورزشکاران یکی از مسائل مهمی است که اگرچه به تصویب هیئت وزیران رسیده، اما برای اجرایی شدن با موانعی مواجه است. یزدانی همچنین خاطرنشان کرد که ورزشکاران برای سربلندی ایران در جهان پای سختی‌ها ایستاده‌اند، اما تکرار موفقیت‌ها در المپیک ۲۰۲۰ بدون حمایت‌های مالی دولت محقق نمی‌شود و هزینه اعزام به مسابقات بین‌المللی برای کسب سهمیه با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. درد مشترک همه ورزشکارانی که شنبه‌شب با دست خالی افطاری ریاست جمهوری را ترک کردند، استوری سجاد گنج‌زاده، کاراته‌کار ملی‌پوش ایران بود: «ای کاش ما هم در کشوری زندگی می‌کردیم که اینقدر ما را بی‌انگیزه نمی‌کردند. سخت شده ادامه دادن در جایی که فقط قول می‌دهند و وقت عمل خبری از هیچ‌کس نیست!»
البته ظهر دیروز خبری با مضمون پرداخت پاداش ورزشکاران به فدراسیون‌ها منتشر شد که مهرداد علی قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز در خصوص آن گفت: «فکر می‌کردیم هر سکه را معادل ۲ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند، اما الان دیدیم که معادل ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که آن را به حساب فدراسیون‌ها واریز کرده‌اند.» طبق این ادعا بابت ۱۶۰ سکه‌ای که برای مدال طلا در نظر گرفته شده بود ۴۸۰ میلیون تومان، بابت ۸۰ سکه برای مدال نقره ۲۴۰ میلیون و برای ۴۰ سکه در ازای برنز ۱۲۰ میلیون باید پرداخت شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار