کد خبر: 957434
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
مردی که پنج‌سال قبل مزاحم همسرش را به قتل رسانده‌است، با اثبات مهدورالدم بودن مقتول از سوی دادگاه، از جنبه عمومی جرم محاکمه و درخواست آزادی مشروط وی پذیرفته شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، ۲۲‌آبان‌سال‌۹۳، مأموران پلیس تهران با کشف جسد مردی میانسال در حاشیه شهر متوجه شدند جسد متعلق به مرد‌۴۵‌ساله به نام داریوش است که آخرین بار با زوج جوانی در منزلشان در پاسداران قرار ملاقات داشت. به این ترتیب زوج جوان مورد تحقیق قرار گرفتند تا اینکه فرشاد ۴۸‌ساله به قتل اعتراف کرد و با ادعای مهدورالدم بودن مقتول در شرح ماجرا گفت: «مدتی قبل همسرم به نام فریبا برای کار به دفتر داریوش رفته بود. آن روز داریوش با خوراندن آبمیوه مسموم همسرم را بیهوش کرده و او را آزار داده بود. فریبا وقتی به خانه آمد حرفی نزد تا چند روز بعد ماجرا را برایم تعریف کرد و گفت: داریوش از او فیلم تهیه کرده و او را تهدید کرده است در این مورد با کسی صحبتی نکند. او قصد داشت با این تهدید‌ها همسرم را همچنان به بهانه کار در دفتر کارش ملاقات کند.»
متهم در ادامه گفت: «این شد که تصمیم گرفتم به دفتر داریوش بروم و با او صحبت کنم، اما او زیر بار نرفت و قبیحانه از من خواست همسرم را طلاق بدهم. به همین خاطر نقشه قتل او را کشیدم.»
متهم در خصوص قتل گفت: «روز حادثه طبق نقشه همسرم، داریوش را به خانه‌مان دعوت کرد و من در اتاق خواب پنهان شدم. بعد از چند لحظه با هم روبه‌رو شدیم و بلافاصله با میله آهنی به سرش زدم. او با این رفتار شروع به فحاشی کرد و یکدفعه دستش را به طرف تیغ موکت‌بری که در اتاق افتاده بود برد که من پیش دستی کردم و بلافاصله تیغ را برداشتم و یک ضربه به گردن مقتول زدم. وقتی مقتول از نفس افتاد با کارد آشپزخانه سرش را از بدن جدا کردم و آنرا داخل گونی گذاشتم و به سطل زباله انداختم سپس جسد بی‌سر را با ماشین به حاشیه شهر بردم و رها کردم.»
با اقرار‌های متهم، همسر او نیز بازداشت شد، اما جرمش را انکار کرد و گفت: «من از نقشه قتل اطلاعی نداشتم و فکر می‌کردم شوهرم می‌خواهد مقتول را بترساند تا دیگر مزاحم من نشود.» با انکار‌های زن جوان، اما بنا با شواهد و مدارک موجود فرشاد به اتهام قتل عمد و همسر او به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند.
دو متهم در اولین جلسه محاکمه که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شد حاضر شدند. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند سپس فرشاد با شرح دوباره ماجرا از خودش دفاع کرد و گفت: مقتول مهدورالدم بود به همین خاطر او را کشتم. سپس همسر متهم نیز با انکار جرمش از خودش دفاع کرد.
در پایان هیئت قضایی با قبول ادعای متهم مبنی بر مهدورالدم بودن مقتول بعد از شور وی را به ۱۰‌سال زندان و پرداخت دیه و همسر متهم نیز به پنج‌سال زندان و دو سال کار اجباری در آسایشگاه سالمندان محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و در شعبه‌۲۸ دیوان مهر تأیید خورد.
با گذشت پنج‌سال از حادثه و آزادی همسر متهم، فرشاد با نوشتن نامه‌ای از دادگاه درخواست آزادی مشروط کرد. با این درخواست پرونده بار دیگر روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه متهم گفت: «در این پنج‌سالی که زندان هستم خودم و خانواده‌ام سختی زیادی کشیدیم. از آنجایی که مخارج پدر و مادرم با من بود آن‌ها هم با سختی زندگی می‌کنند. از دادگاه تقاضا دارم به حرمت این ماه با درخواستم موافقت کنند تا به جمع خانواده برگردم.»
در پایان هیئت قضایی با درخواست متهم موافقت کرد. به این ترتیب وی با قرار وثیقه به زودی آزاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار