کد خبر: 957411
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
همزمان با عید فطر سالن‌های سینما میزبان فیلم‌های جدید شدند
با فرارسیدن عید سعید فطر از روز چهارشنبه فیلم‌های جدیدی به فهرست اکران سینما‌ها افزوده می‌شود تا دومین فصل مهم اکران سینما رقم بخورد؛ فصلی با حضور فیلم‌هایی که پتانسیل ایجاد جنجال را دارند.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سینما‌ها از روز چهارشنبه میزبان فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم»، «سرخپوست» و «دختر شیطان» هستند این در حالی است که قرار بود «زهر مار» نیز در این فهرست حضور داشته باشد، اما هنوز خبری از آمدن این فیلم نیست.

جنجالی‌ترین فیلم جشنواره از راه رسید
فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ملتهب‌ترین موضوع را در میان آثار حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر داشت؛ اثری که تحسین منتقدان سینما را در پی داشته است و از ابتدای سال مشخص بود که می‌خواهد برای اکران عید فطر و دور از رقابت با آثار اکران نوروزی به پرده سینما‌ها بیاید. «شبی که ماه کامل شد» خارج از فضای کلی سینمای ایران تولید شده است.
در سینمایی که آثار کمدی مبتذل و دم دستی خوب می‌فروشند، فیلم «شبی که ماه کامل شد» بینندگانش را در مقابل یک داستان واقعی و پرتعلیق قرار می‌دهد. بازی‌های خوب الناز شاکردوست و هوتن شکیبا که اولی بیشتر در سینمای تجاری حضور داشته و دومی برای اولین بار در یک فیلم سینمایی نقش اصلی را بازی می‌کند، باعث شد تا هر دوی این بازیگران در اختتامیه جشنواره فجر عنوان بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد را به دست آورند. تراژدی «شبی که ماه کامل شد» برای افرادی که سینما را فقط برای خندیدن می‌خواهند گزینه مناسبی نیست.
نرگس آبیار، کارگردان فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» اگرچه در سال‌های اخیر با فیلم‌های «شیار ۱۴۳» و «نفس» درخشش فوق العاده‌ای در سینما داشته است، اما اولین سیمرغ خود را برای کارگردانی «شبی که ماه کامل شد» دریافت کرد.

«سرخپوست» فیلمی متفاوت
دومین فیلم اکران عید فطر که از جمله آثار مطرح جشنواره فجر به شمار می‌آید، فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی است. جاویدی بعد از اینکه با «ملبورن» به سینما معرفی شد، با «سرخپوست» در جشنواره فجر درخشید و یکی از آثار مطرح جشنواره فجر را رقم زد. بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار که در «ابد و یک روز» نیز یک زوج هنری موفق را تشکیل داده بودند، از نکات مهم فیلم «سرخپوست» است. این فیلم در ژانر پلیسی و معمایی داستانی از یک زندان را در دهه ۴۰ شمسی بیان می‌کند. سرخپوست در جشنواره فیلم فجر با آثار سینمای هالیوود مقایسه شد و حتی برخی از منتقدان این فیلم را شایسته دریافت عنوان بهترین فیلم جشنواره نیز دانسته‌اند.

کمدی‌های بودار
«ما همه با هم هستیم» فیلم جدید کمال تبریزی یک کمدی پر خرج و البته پر حرف و حدیث است که این روز‌ها به خاطر فاش شدن ماهیت سرمایه‌گذار این فیلم دچار حواشی شده است. این حواشی تا حدی بود که چند تن از بازیگران اصلی این فیلم حاضر نشدند در مراسم افتتاحیه آن حاضر شوند. «ما همه با هم هستیم» یکی از پربازیگر‌ترین آثار سینمایی است که داستان آن در یک هواپیما می‌گذرد. این فیلم ابتدا قرار بود در جشنواره فجر حاضر شود، اما از حضور در فجر انصراف داد.
فیلم «زهر مار» به رغم تبلیغات گسترده، هنوز در فهرست فیلم‌های اکران حضور ندارد. با اعلام اسامی چهار فیلم اکران عید فطر از سوی سخنگوی شورای صنفی نمایش و غیبت نام «زهر مار» این احتمال وجود دارد که جواد رضویان، از فهرست اکران عید فطر کنار گذاشته شود. اولین ساخته سینمایی جواد رضویان، بازیگر کهنه‌کار سریال‌های طنز تلویزیونی، یک کار کمدی است، گرچه بعد از انتقاد‌ها از این فیلم در جشنواره فیلم فجر، گفته شد که این فیلم اصلاً کمدی نیست و قرار هم نبوده که با نام فیلم کمدی در جشنواره حضور داشته باشد!

«دختر شیطان» بالیوود
محمد قربان‌پور، بعد از موفقیت فیلم سینمایی «سلام بمبئی» که کار مشترکی میان ایران و هند به شمار می‌رفت، بار دیگر سراغ بالیوود رفته و «دختر شیطان» با بازی حمید فرخ‌نژاد را در هند ساخته است. این فیلم تقریباً در سکوت خبری ساخته شده است. قربان‌پور در گفت و گو با «جوان» تأکید کرد که این فیلم کمدی نیست. این کارگردان در «دختر شیطان» مانند تجربه قبلی خود «سلام بمبئی» از حضور ستارگان سینمای بالیوود بهره برده است. موسیقی «دختر شیطان» توسط دلشاد شیخ ساخته شده و سونو نیگام و آریجیت سینک دو خواننده سرشناس هندی دو ترانه از شش ترانه دختر شیطان را خوانده‌اند. اکران عید فطر در ترکیب فیلم‌های حاضر نسبت به اکران نوروزی تفاوت چشمگیری ندارد، تنها فرقی که به چشم می‌آید نبود یک فیلم سینمای کودک در فهرست اکران است. طبق وعده سازمان سینمایی قرار بود از ابتدای سال ۹۸، در هر فصل اکران یک فیلم کودک بر پرده سینما‌ها برود که تحقق این وعده در همین ماه‌های ابتدایی سال با مشکل روبه‌رو شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار