کد خبر: 957328
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
تیم فوتبال پرسپولیس و داماش امشب در فینال جام حذفی در حالی از ساعت ٢١ در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم می‌روند که شاگردان برانکو چند روز قبل، قهرمان لیگ برتر شده‌اند و حالا خود را در یک قدمی جام حذفی می‌بینند تا با کسب این جام، دوگانه فصل ۹۷-۹۸ را به نام خود ثبت کنند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : پرسپولیس که بعد از ۶ سال به فینال رقابت‌های جام حذفی راه پیدا کرده به نظر نمی‌رود برابر این تیم گیلانی مشکلی داشته باشد و از الان باید او را قهرمان جام حذفی دانست. آخرین بار پرسپولیس در فصل ۹۲-۹۱ به فینال جام حذفی رسید، اما در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان شد. پرسپولیس اگر موفق به کسب این جام شود آن وقت تنها تیمی است که توانسته دبل کند
داماش در شرایطی به فینال جام حذفی راه پیدا کرد که ابتدا توانست سرخپوشان پاکدشت، مقاومت تهران، ماشین‌سازی تبریز و سایپا را از پیش‌رو بردارد. هر چند آن‌ها در این راه موفق بودند، اما از صعود به لیگ یک ناکام بودند و در بازی پلی آف مقابل نیروی زمینی در دو دیدار رفت و برگشت شکست خوردند تا همچنان در دسته دوم باشند. داماش برای بازی امروز سعید طالبی، میثم میرپسندیده، میلاد پورمحسن، امید قربانی و مهرداد علیزاده را در اختیار نخواهد داشت.
اما پرسپولیسی‌ها که در این فصل روز‌های سختی را پشت سر گذاشتند، برای رسیدن به فینال جام حذفی، ابتدا در ورزشگاه آزادی با گل محمد انصاری، نود ارومیه را از پیش رو برداشتند و در ادامه با یک گل سپیدرود تحت هدایت علی کریمی را شکست دادند تا حریف پدیده شهر خودرو در مرحله یک چهارم نهایی شوند. برابر پدیده به تساوی یک بر یک رسیدند، اما در ادامه در ضربات پنالتی برابر این تیم مشهدی به برتری رسیدند تا در مرحله نیمه نهایی به مصاف سپاهان بروند. دیداری که حاشیه‌های آن، بیش از متن بود، اما با این حال پرسپولیس توانست با گل احمد نورالله‌ی در دقیقه ۱۲۰ راهی فینال شود.
پرسپولیس برای بازی امشب سروش رفیعی و شجاع خلیل‌زاده را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت در حالی که شایان مصلح هم مصدوم است، اما شاید بازگشت حسین ماهینی بعد از ۸ ماه دروی از میادین خبر خوشی برای هواداران باشد. قضاوت این دیدار را موعود بنیادی‌فر بر عهده دارد.

سابقه تقابل
هرچند که داماش در حال حاضر در لیگ ۲ به سر می‌برد، ولی این تیم سابقه حضور در لیگ برتر را دارد و در مدت حضور خود حریف دست و پا بسته‌ای برای پرسپولیس نبوده ودر ۶ مصاف این دو تیم، ۴ بار پرسپولیس به پیروزی رسیده و ۲ مرتبه نیز داماش برنده میدان شده است. پرسپولیس دو بار در جام حذفی با داماش دیدار شده که در هر ۲ بار به پیروزی رسیده که یک برد در ضربات پنالتی شکل گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار