کد خبر: 957249
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
به بهانه انتشار اثر تاریخی- پژوهشی «امام خمینی و یهود سلطه‌جو»
شاهد توحیدی
سرويس تاريخ جوان آنلاين: نزدیکی واپسین جمعه از ماه مبارک رمضان که از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی «روز قدس» لقب گرفته است، با سی‌امین سالروز ارتحال آن حضرت، ما را بر آن داشت که اثری در باب دیدگاه‌های آن حضرت در موضوع فلسطین را به حضورتان معرفی داریم. یکی از واپسین پژوهش‌های منتشر شده در این باره، اثر تاریخی- پژوهشی «امام خمینی و یهود سلطه‌جو» است. این تحقیق که از سوی «جمعیت حامیان آزادی قدس شریف» نشر یافته، با رویکردی تحلیلی به تبیین دیدگاه‌های رهبرکبیر انقلاب درباره این موضوع پرداخته است. در دیباچه این اثر اهمیت مسئله قدس برای جهان اسلام، بدین ترتیب ترسیم شده است:

«جنایاتی که اسرائیل در عرصه‌های گوناگون اعتقادی، سیاسی، نظامی و امنیتی نسبت به مسلمانان و حتی مسیحیان انجام داده است و می‌دهد، در واقع همه از خاک تورات تحریف‌شده و تلمود آب می‌خورد. اگرچه می‌توان از یهودیانی نام برد که به نوعی از اسرائیل انتقاد یا حتی به گونه‌ای در مبارزه با آن نقشی ایفا کرده‌اند، اما صد چندان آن می‌توان یهودیانی را فهرست کرد که با آبرو، جان و مالشان به خدمت اسرائیل درآمده‌اند و این همه را با انگیزه‌های قومیتی و دینی انجام داده‌اند. رسانه‌های گروهی یهود و اهرم‌های بین‌المللی مختلف، خصوصاً در طول دهه‌های اخیر کوشیده‌اند تا این حقیقت روشن را پوشیده دارند و مانع از توجه جدی به آن شوند که: یهود، دشمن‌ترین مردم نسبت به ایمان‌آورندگان به خداوند تبارک و تعالی است! اما مگر می‌توان کتمان کرد که همین روز‌ها در کنار جنگ‌های بزرگ نظامی آشکار، جنگی پنهانی در ابعادی بی‌سابقه علیه اسلام و مسلمانان در چهار گوشه عالم جریان دارد. یهود سلطه‌جو با همه قدرتش به میدان آمده است و بخشی از این قدرت، در خدمت انحراف اذهان عمومی جهانیان از اصل ماجرای درگیری‌های امروز دنیا و ارائه روایتی دروغین و نادرست از آن است؛ روایتی که در آن به ظاهر کشمکش‌های اقتصادی و سیاسی تعیین‌کننده است و عناصر غیردینی، حضور پررنگ دارد و دینداری و دین‌مداری در محاق است! روایت از دنیایی که در آن اعلامیه جهانی حقوق بشر به جای آیات و دستورات آسمانی نشسته است!»

ناشر در ادامه دیباچه خویش، به ضرورت‌های تبیین دیدگاه‌های رهبر کبیر انقلاب در موضوع قدس اشاره کرده و می‌نویسد:
«واقعیت این است که برای آینده جهان و در دست گرفتن سرنوشت بشر، تنها دو گروهند که نگاهی گسترده و قابل طرح دارند: یک نگاه به پرچم‌داری ایران انقلابی و والیان فقیه آن، به اسلام ناب محمدی بازمی‌گردد و دیگری به یهود. نام این تحقیق، عامداً امام خمینی و یهود سلطه‌جو گذاشته شد تا معلوم شود دایره اصلی مورد نظر ما کجاست و از آن غفلت نشود. البته امام خمینی به عنوان یک عالم دینی آزاداندیش از جدایی ماهیت کلیمیان هموطن ـ‌که خود نیز تحت ظلم صهیونیست‌ها بوده‌اندـ با یهودیان سلطه‌جو سخن گفته‌اند و ما نیز بر همان باوریم که تفاوت بین یک یهودی و یک صهیونیست، به پذیرش یا عدم پذیرش وجود رژیم جعلی اسرائیل باز می‌گردد. در یک جمله می‌توان گفت: هر کس با هر ملیت، مرام و دینی که آگاهانه و به اختیار اسرائیل را به عنوان کشور می‌پذیرد و آن را به رسمیت می‌شناسد، در زمره صهیونیست‌هاست.

دوست و دشمن اذعان دارند امام خمینی رهبری بزرگ، صادق، صمیمی و صریح بودند و غلو و اغراق در کلامشان نبود. حال با نظر به این مهم، یک بار دیگر این جمله را بخوانیم: مسئله قدس حادثه‌ای است برای موحدین و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده... آیا واقعاً عظمت معنا و مفهومی را که در این جمله هست، متوجه هستیم؟ آیا نباید از خود بپرسیم، امام چرا با این دسته واژگان به تشریح اهمیت موضوع قدس و گستره آن پرداختند؟ برای پاسخ به این سؤال، بحمدالله فرصتی حاصل شد تا دوباره سخنان و نوشته‌های امام خمینی و خاطره‌های مرتبط با آن مرور و موضوعات مربوط به یهود، صهیونیسم و بهائیت با تأمل بیشتری دنبال شود. آنچه در پی می‌آید، حاصل جست‌وجویی کنجکاوانه است برای سیراب شدن از زلال جاری عبارات حکیمانه امام خمینی. البته گاه برای فهمیدن بهتر اهمیت یک عبارت یا جمله یا حکمت یک موضع‌گیری به خاطرات و نظریات بعضی از اطرافیان امام هم مراجعه کرده و نکاتی را از قول آن‌ها آورده‌ایم. در مواردی هم که لازم دیدم، در پی‌نوشت‌های توضیحی به تفصیل به مواردی پرداخته‌ایم که برای درک فضای کلی موضوعات، آوردنشان مفید بوده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار