کد خبر: 957224
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
مدیر عامل انجمن ام اس ایران:
نهم خرداد در تاریخ شمسی روز جهانی ام اس، از جمله روزهایی است که همه دانشمندان و محققین درصدد هستند تا با ارائه آخرین دستاوردهای علمی و عملی خود گامی مثبت در جهت حل این اختلال بردارند ، گرچه یک شعار همیشگی وجود دارد که معلولیت محدودیت نیست اما با اینحال درد دلهایی از جنس بیماری ام اس وجود دارد که نمی توان نادیده گرفت . مسائلی دربحث ازدواج ، اشتغال ؛ هزینه های درمانی و شرایط نگهداری این عزیزان از جمله مسائلیست که دلسوزی دولتمردان را می طلبد که جامعه خط پر رنگ تری زیر این افراد بکشد . اکثر کسانی که به این بیماری دچار شده اند پدران و مادرانی هستند که ستون یک خانواده بوده اند و بار یک زندگی را بردوش داشته اند و حالا درنیمه راه زندگی بارشان برزمین مانده و نیازمند دستان مهربانی هستند که آنان را همراهی کند . معلولیت حاصل از این بیماری که گاها برای افراد پیش می آید تمام زندگی فردی و اجتماعی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد و امیدواریم انجمن حمایت از بیماران ام اس گامی مثبت در جهت حمایت از این افراد در بحث هزینه های درمانی بردارد زیرا با توجه به گرانی بسیاری از این داروها گاها دیده ایم که افراد داروی خود را قطع می کنند و مشکلات جدی تری برایشان به وجود می آید . در این میان زنانی را شاهد هستیم که به دلیل معلولیت حاصله زندگی مشترکشان به جدایی ختم می شود و جزء دسته زنان بی سرپرست می شوند و باز امیدواریم انجمن حمایت از زنان بی سرپرست حضور فعال تری درجهت رسیدگی به زنانی داشته باشد که از تمتع مالی پدر و همسر برخوردار نیستند و شرایط روحی و جسمی سختی را می گذارنند .

به مناسبت این روز ، مدیر عامل انجمن ام اس ایران طی مصاحبه ای گفت : :در حال حاضر بیست و دو هزار و پانصد نفر در تهران مبتلا به ام اس هستند و با توجه به  هزینه های توانبخشی وعدم اعتبار مشخص ازسوی دولت مشکلات زیادی در زندگی معیشتی این افراد وجود دارد ، گرچه دولت و وزارت بهداشت با تعیین بسته حمایت از بیماران ام اس گامی مثبت در این زمینه برداشته اما  با اینحال  در خدمات توانبخشی و کاردرمانی پوشش بیمه ای جامع وکامل وجود ندارد و افراد فقط با دو عضو از کار افتاده تحت پوشش بیمه ای هستند اما گاها بیمار ام اس تمام اندامهایش نیاز به خدمات توانبخشی دارد که امیدواریم این معضل برطرف شود .

عبدالحسین  هوشمند خاطر نشان کرد :کمبود ویتامین d ؛ عفونت ها ، ژنتیک  ، دخانیات از جمله عوامل بروز این بیماری هستند گرچه دلیل اصلی آن ناشناخته می باشد .

وی افزود : افراد با بروز کوچکترین نشانه ای حتما با پزشک مشورت نمایند تا با شناخت و تشخیص به موقع جامعه سالمی داشته باشیم .

 در این ماه مبارک رمضان امیدواریم که پیشرفت علم و دانش را تاجایی شاهد باشیم که گیتار زندگی مددجویان دوباره نوای شاد خود را بنوازد و لباس عافیت بپوشند.

پروین تقی خانی خبرنگار

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار