کد خبر: 957210
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
معاون وزیر بهداشت:
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان سالجاری تلاش می‌کنیم تا بخش پیوند مغز استخوان را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ایرج حریرچی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: متاسفانه 32 هزار بیمار دیالیزی در کشور داریم که 8 هزار و 600 نفر از آنها در نوبت پیوند کلیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز استان اردبیل به رغم تحریم دشمنان در مسیر پیشرفت علوم و فنون جدید موفق به راه‌اندازی بخش پیوند کلیه شده تا همه بدانند در اوج تحریم می‌توان بهترین شرایط را برای ارائه خدمات به بیماران فراهم کرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی از راه‌اندازی بخش پیوند مغز استخوان در استان اردبیل تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در یک برنامه‌ریزی 3 ساله قرار شد بخش پیوند کبد نیز در این استان راه‌اندازی شود.

حریرچی ادامه داد: راه‌اندازی این مراکز نیازمند پیگیری مسئولان این استان و نمایندگان است تا به تدریج با تهیه امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بتوانیم به اهداف مورد نظر در ارائه خدمات به بیماران کمک کنیم.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این مراکز امیدواریم حتی یک بیمار نیز از این استان به سایر مراکز اعزام نشوند و در همین استان امکان مداوای آنها فراهم آید.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی از راه‌اندازی بیمارستان ترومای اردبیل در ماه آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این بیمارستان در تیرماه سالجاری از اعزام بیماران به سایر استان‌ها به شکل کامل جلوگیری شود.

حریرچی به شاخص اهدای عضو در این استان و روند بهبود آن در دو سال اخیر اشاره و تصریح کرد: شاخص اهدای عضو به ازای یک میلیون نفر در استان اردبیل از 14 به 17 اهدا رسیده است که در سطح کشور یک روند بی‌نظیر است ولی همچنان به تبلیغ و تبیین این موضوع در بین خانواده‌ها نیاز داریم تا شرایط پذیرش آسان‌تری را در اهدای عضو نظاره‌گر باشیم.

وی در پایان از تامین پزشکان متخصص و فوق تخصص برای مراکز درمانی و بیمارستانی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ضرورت توسعه توریسم درمانی در این استان که زیرساخت‌های آن باید از همین مراکز آغاز شود، ما هیچ مشکلی را در تامین نیروهای مورد نیاز در استان اردبیل نداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر