کد خبر: 957203
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
طی سال‌های گذشته معضل بیکاری باعث شد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشاور املاک شوند. اما به گفته نایب رئیس اتحادیه املاک، رکود مسکن باعث شده تا این فارغ‌التحصیلان از جمله مهندسان و پزشکان عطای این شغل را به لقای آن ببخشند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: حسام عقبایی با اشاره به این‌که طی سال‌های اخیر بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مانند مهندسان عمران و حتی پزشکان وارد شغل مشاور املاکی شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۱۵۰۰ مشاور املاک دارای مجوز از اتحادیه هستند.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت، مهندسی عمران، الکترونیک و حتی پزشکان نیز وارد شغل مشاور املاکی شده‌اند، تصریح کرد: البته به دلیل رکود بازار، وضعیت بنگاه‌های املاک نیز در رکود مطلق به سر می‌برد.

وی با اشاره به این‌که روزانه حدود ۱۰ نفر از شغل مشاور املاکی خارج می‌شوند که دلیل آن گرانی‌های اخیر و رکود حاکم بر آن است، افزود: مشاورانی هم که تاکنون دوام آورده‌اند، آن‌هایی هستند که مالک هستند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با یادآوری این‌که روزانه تقریبا ۸ تا ۱۰ نفر وارد شغل مشاور املاکی می‌شوند، تاکید کرد: مشاوران املاک مستاجر با توجه به گرانی اجاره‌بها نمی‌توانند خیلی در این بخش دوام بیاورند و چاره‌ای جز کنار گذاشتن آن ندارند. امسال معاملات مسکن حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است که تاثیر مستقیمی بر درآمد مشاوران گذاشته است.

عقبایی با بیان این‌که طی ۱۰ سال اخیر تعداد مشاوران املاک تهران بین ۱۱۳۰۰ تا ۱۱۵۰۰ نفر بوده و افزایش نیافته است، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از این افراد تغییر کرده‌اند؛ به این معنا که افراد جدیدی به این بخش وارد، اما بلافاصله نیز به دلیل رکود معاملات خارج شده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش حجم معاملات مسکن، مشاوران املاک مانند سابق درآمد ندارند. اگر بخواهیم تعداد معاملات را به تعداد مشاوران املاک تقسیم کنیم به هر کدام از آن‌ها یک نصفه قرارداد هم نمی‌رسد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار