کد خبر: 957196
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
امام جمعه قم در جمع راهپیمایان روز قدس تبریز:
امام جمعه قم گفت: روز قدس یادگار امام خمینی و روز مقابله مستضعفین علیه مستکبرین و روز وحدت اسلامی است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر  جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس تبریز گفت: از مردم قهرمان و همیشه در صحنه آذربایجان و تبریز به خاطر این حضور باشکوه و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از موارد اهمیت فلسطین این است که در اینجا مسجدالاقصی و قبله اول اسلام قرار دارد و علت بعدی، شروع معراج پیامبر از مسجد الاقصی است.

حسینی بوشهری افزود: فلسطین خاستگاه و جایگاه پیامبرانی مثل حضرت یوسف، موسی، سلیمان است و مورد احترام اسلام، مسیحیت و یهود قرار دارد.

وی ابراز داشت: فلسطین حدود ۴۰۰ سال در اختیار مسلمانان بود و وزیر خارجه بریتانیا کاری کرد تا یهودیان به آنجا بروند و عرصه را روز به روز بر مسلمانان فلسطین تنگ کردند.

امام جمعه قم افزود: هرچه جلو آمدیم شاهد بمباران بر سر کودکان، زنان، مدارس و بیمارستان‌ها بودیم و ترس و وحشت سراسر فلسطین را گرفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مدعیان حقوق بشر کجا هستند که از فلسطین دفاع کنند. امروز اسرائیل با کارنامه ننگین تهدید کننده امنیت کشورهای اسلامی است.

حسینی بوشهری گفت: اسرائیلی‌ها همواره با حفاری‌ها قصد تخریب مسجد الاقصی که مورد احترام اسلام، یهود و مسیحییت است، را داشته‌اند و گردشگران غربی را با سگ‌هایشان وارد محوطه مسجد الاقصی کرده‌اند.

داعشی ها چرا یک تیر هم سمت اسرائیل نفرستادند

وی گفت: طی چند مرحله کشورهای اسلامی و عربی چندین بار علیه اسرائیل جنگ کردند اما چون اسرائیل مورد حمایت آمریکا و انگلیس بود، این کشورهای عربی و اسلامی در مواجهه با اسرائیل شکست خوردند.

وی افزود: علت شکست‌ها فاصله گرفتن از اسلام و تکیه بر ناسیونالیسم است و این حرکت‌ها ناکام ماند.

وی گفت: ما با شرایطی مواجه هستیم که سیاست راهبردی آمریکا حفظ امنیت اسرائیل است. آمریکا برای حفظ امنیت اسرائیل، گاهی قرارداد کمپ دیوید را مطرح می‌کند. اخیراً هم داعش را برای برهم زدن امنیت و سرگرم کردن مسلمانان مطرح کرد.

وی گفت: داعشی که مدعی مبارزه بود، در طول این مدت حتی یک تیر به سمت اسرائیل نفرستاد لذا داعش تحت فرمان آمریکا است.

معامله قرن در یک جمله خلاصه می‌شود

حسینی بوشهری افزود: معامله قرن در یک جمله خلاصه می‌شود. شهرک‌های یهودی نشین همچنان در اختیار اسرائیل باقی بماند و فلسطین تحت محاصره قرار بگیرد. در واقع می‌خواهند دولت جدید فلسطین تشکیل شود و ارتش نداشته باشد و سلاح‌های خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد.

وی گفت: اقدام اول انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و اقدام دوم کنفرانس منامه و کنفرانس مکه بود.

وی ادامه داد: پیام امروز مردم به قلب کاخ سفید خواهد رفت که معامله قرن مد نظر ترامپ احمق، مثل سایر طرح‌ها شکست خواهد خورد.

امام جمعه قم ابراز داشت: امروز اسرائیل بیش از ۴۸ ساعت تاب مقاومت ندارد و عقب نشینی می‌کند. شعارهای مردم این پیام را به قلب کاخ سفید برد که معامله قرن مثل سایر طرح‌ها شکست خواهد خورد.

وی افزود: مردم فلسطین میگویند ما که مالک فلسطین هستیم، در این معامله قرن حضور نداریم و لذا این معامله تحقق نخواهد یافت.

اراده‌ها پیروز جنگ را تعیین می‌کند

وی گفت: اراده‌ها تعیین کننده پیروز جنگ است لذا با حضور حماسی مردم در تمام عرصه‌های کشور، این ملت هرگز شکست نخواهد خورد.

وی گفت: گاهاً در فضای مجازی مطرح می‌شود، چرا باید ما بخاطر فلسطین به صحنه بیاییم؟ برادران خواهران؛ فلسطین دو بعد دینی و انسانی دارد. اگر مسلمانیم، هم از بعد دینی و هم از بعد انسانی خود را موظف و مکلف و مسئول بدانیم.

وی ادامه داد: آنجا قبله اول اسلام و پاره تن اسلام است. آیا مسلمان باغیرت به خود اجازه می‌دهد که سکوت کند و حتی با یک راهپیمایی فریاد نکشد؟

حسینی بوشهری ابراز داشت: وقتی که مردم فلسطین فریاد مرگ بر اسرائیل ما و مشت‌های گره کرده ما را در خیابان‌های تبریز می‌شنوند و می‌بینند، احساس قدرت می‌کنند.

وی گفت: اگر به مساله فلسطین از بعد اسلامی نگاه نکنیم، لااقل از بعد انسانی نگاه کنیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر ما مسلمان هستیم باید در بعد دینی و اسلامی خود را مکلف بدانیم چراکه مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و پاره تن امت اسلامی است و با این حالت آیا مسلمان به خود اجازه می‌دهند تا در مقابل اشغال و ویرانی مسجدالاقصی سکوت کنند؟

وی یادآور شد: امام علی (ع) به فرزندان خود فرموده است که در برابر دشمن جبهه‌گیری شفاف و روشن داشته باشید و در مقابله جبهه ظلم ایستاده و فریاد بکشید و شمشیر بزنید ولی وقتی فریاد مظلوم را شنیدید به کمک آن بشتابید.

آیت‌الله بوشهری با تاکید بر اینکه در موضوع فلسطین هم با ظالم و هم با مظلوم روبه رو هستیم، گفت: باید در برابر دشمن اصلی و اساسی ظالم باشید و مطمئن باشید اگر در خیابان فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر می‌دهید همان لبیک به سفارش امام علی (ع) است.

وی گفت: امروز آمدیم تا بگوییم که ای فلسطینیان صدای شما را شنیدیم و شاید نتوانیم در کنار شما بجنگیم ولی در خیابان‌ها از شما دفاع می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر