کد خبر: 957189
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
بسیج؛ پیشگام در گام دوم انقلاب
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بسیج دانشجویی باید با بصیرت دینی و سیاسی بالا در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  در دیدار بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از جمله مجموعه های آموزشی اثرگذار در جامعه است، اظهار داشت: این دانشگاه به واسطه اینکه تربیت معلمان را بر عهده دارد و فارغ التحصیلان این دانشگاه نقش بزرگی در تربیت نسل آینده کشور دارند از این رو میتواند در جامعه بیشتر از دیگر مراکز آموزشی اثرگذار باشد.

وی با اشاره به نقش بسیج در این دانشگاه‌ها گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف؛ علمی ، فرهنگی و سازندگی نقش آفرین بوده و هست و در ‌واقع نقش بسیج سازندگی، همان نقش جهاد سازندگی است و بلکه سنگین‌تر و موثرتر است که جوانان مومن و متعهد در لباس سازندگی با محرومیت‌ها مبارزه می‌کنند.

آل‌هاشم با تاکید بر جلوگیری از انحرافات فکری و فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: بسیج در عرصه فرهنگی و جبهه های اعتقادی باید آتش به اختیار وارد عمل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: ارتقا علمی یکی دیگر از رسالت های بسیج در دانشگاه ها است که در کنار فعالیت های جهادی خود دانشجویان بسیجی از نظر علمی هم باید نخبه باشند.

امام جمعه تبریز توجه به نماز اول وقت در دانشگاه ها را متذکر شد و گفت: تعهد و تقوا و همچنین اخلاق مدار بودن از دیگر ویژگی دانشجویان بسیجی است که میتواند برای آحاد جامعه الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید پیشگام در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، ادامه داد: دانشگاه ها باید از نظر بصیرت دینی و سیاسی در بالاترین سطح باشند اما نباید محیط دانشگاه محلی برای بازی های سیاسی باشد.
وی با توصیه به دانشجویان برای رونق نمازهای جماعت و ارتباط با روحانیت و نهاد رهبری تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر