کد خبر: 957183
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
۲ هزار نشریۀ جدید؛
گروه مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به تازگی حدود ۲ هزار نسخه نشریۀ جدید به آرشیو خود افزود. این درحالی است که این مرکز، غنی‌ترین آرشیو مطبوعاتی در کشور به شمار می‌رود.

 

گروه مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به عنوان غنی‌ترین آرشیو مطبوعات در کشور، با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، موفق به جذب حدود 2هزار نسخه نشریه به آرشیو خود شد.

مسئول تالارهای مطالعۀ مطبوعاتِ این سازمان در این خصوص اظهار داشت: با توجه به تعطیلی نمایشگاه مطبوعات که در آبان ماهِ هر سال برگزار می‌شد، آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی سعی کرد از فرصت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و رایزنی با ناشران کتابی که صاحب نشریات ادواری هستند، در جهت تکمیل مجموعه نشریات آرشیو خود بهره ببرد که حاصل آن جذب خدود 2هزار نسخه نشریه و تکمیل بخشی از کسری نشریات بوده است.

علی سلیمانی تصریح کرد: این نسخه‌ها متعلق به 115 عنوان نشریه است که 20 عنوانِ آن جزء تازه‌های مطبوعات ایران محسوب می شود. وی همچنین از اهدایی بودن 91درصد این نشریات خبر داد.

سلیمانی همچنین از رایزنی‌های موفق با کتابخانۀ ملی برای همکاری دو جانبه در زمینۀ تبادل نشریات مازاد و دیجیتال؛ مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر در زمینۀ نرم‌افزار فارسی‌خوان نشریات دورۀ قاجار و رایزنی موفق با واحد انتشارات دانشگاه‌های امام‌حسین‌(ع) و دانشگاه آزاد اسلامی برای ارسال نشریات علمی این دانشگاه‌ها به آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی، به عنوان تازه‌ترین اقدامات در جهت غنای بیش از پیش این مرکز نام برد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار