کد خبر: 957049
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
قاچاقچی انسان که به خاطر آدم‌ربایی و سرقت از یکی از هم‌محلی‌هایش دستگیر شده‌بود، بعد از آزادی با قرار وثیقه در دومین جلسه محاکمه حاضر نشد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، آزادی مجرمان با سابقه به شرط قرار وثیقه و عدم نظارت و کنترل دستگاه‌های مسئول بر رفتار آنها، فرصتی است که ارتکاب دوباره جرم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
در پرونده‌ای که فروردین‌سال‌۹۷ با مراجعه مرد جوانی به نام جواد به اداره پلیس تشکیل شد، آن مرد از فردی به نام امین به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد و گفت: «سال‌ها قبل برای کار به ژاپن رفتم تا اینکه با یک زن خارجی آشنا شدم و با او ازدواج کردم. بعد از چند سال همراه همسرم برای زندگی به ایران برگشتیم و مشغول کار ساختمان‌سازی شدم و کارگران زیادی داشتم. امین را از قبل می‌شناختم. او از بچه‌های محل بود و می‌دانست وضع مالی خوبی دارم. او قبلاً چند بار دستگیر شده و به زندان رفته بود به همین خاطر هر بار او را می‌دیدم خیلی اهمیتی نمی‌دادم و با بی‌اعتنایی از کنارش عبور می‌کردم.»
شاکی ادامه داد: «آخرین بار شب عید بود که می‌خواستم سر ساختمان بروم تا حقوق کارگرانم را بدهم به همین خاطر ۱۶‌میلیون تومان پول نقد برداشتم و راهی ساختمان شدم که در مسیر امین سد راهم شد و از من خواست سوار خودرو‌اش بشوم. قبول نکردم، که با تهدید و زور مرا سوار خودرو‌اش کرد و پس از سرقت پول‌هایم مرا در بیابانی حوالی سه راه سیمان از ماشین به بیرون پرتاب کرد و رفت. شب بود و هوا تاریک بود به همین خاطر کسی آنجا نبود تا مرا نجات دهد تا اینکه در آن تاریکی متوجه شدم چند کیلومتر آن طرف‌تر یک کانکس شهرداری قرار دارد. با سختی توانستم خودم را به آنجا برسانم و کارگران شهرداری وقتی مرا در آن وضعیت دیدند بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و مرا به بیمارستان منتقل کردند.» بعد از ثبت این اظهارات، در روند تحقیقات مشخص شد امین یکی از مجرمان باسابقه‌ای است که قبلاً به اتهام قاچاق انسان تحت تعقیب بوده است. به این ترتیب چند روز بعد از طرح شکایت امین شناسایی و بازداشت شد، اما جرمش را انکار کرد و مدعی شد شاکی دروغ می‌گوید.
با انکار‌های متهم، اما بنا به شواهد و قرائن موجود وی به اتهام آدم‌ربایی و سرقت روانه زندان شد، اما با قرار وثیقه توانست از زندان آزاد شود. پرونده نیز بعد ازکامل شدن تحقیقات به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد، اما در اولین جلسه رسیدگی متهم در دادگاه حاضر نشد. بنابراین پرونده بار دیگر در نوبت رسیدگی قرار گرفت تا اینکه پرونده برای دومین بار روز گذشته در همان شعبه روی میز هیئت قضایی قرار گرفت.
متهم این بار نیز در دادگاه حاضر نشد، اما شاکی با ایستادن در جایگاه بعد از طرح شکایتش گفت: «تا کنون چندین عمل جراحی روی دستم انجام داده‌ام، اما هنوز نمی‌توانم از دستم استفاده کنم. امین قاچاقچی انسان است و در این خصوص پرونده‌ای نیز در دادگاه بعثت دارد که نشان می‌دهد چندین نفر را با ویزای جعلی به خارج از ایران فرستاده و حتی چندین نفر را قاچاقی از کشور خارج کرده است، اماپس از گرفتن پول‌هایشان آن‌ها را در ترکمنستان رها کرده است. او حتی پرونده‌ای هم در پلیس فتا دارد و حالا متواری است. من از او شکایت دارم و می‌خواهم هر چه زودتر محاکمه شود.»
در پایان هیئت قضایی رسیدگی به پرونده را به جلسه بعد موکول کرد. در صورتیکه متهم این بار نیز در دادگاه حاضر نشود دستور جلب وی صادر یا به صورت غیابی برای او حکم صادر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار