کد خبر: 957044
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷
در تدابیر دولت عربستان درخصوص زندانیان هیچ شفافیتی وجود ندارد و سانسور شدیدی درباره افراد تهدید شده به اعدام صورت می‌گیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش صداوسیما به نقل از پایگاه خبری مرآت الجزیره، سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «بعد از کشتار آوریل: دست‌کم ۲۰ زندانی سعودی در صف اعدام قرار دارند» مسئله اعدام‌ها در عربستان را مورد بررسی قرار داد.
در بیانیه این سازمان آمده است: در تدابیر دولت عربستان در خصوص زندانیان هیچ شفافیتی وجود ندارد و در برخی حالات شاید سانسوری که درباره افراد تهدید شده به اعدام صورت می‌گیرد بیشتر از سایر مسائل است. این سازمان توانسته است برخی اقدامات از جمله شکنجه و تجاوزات متعدد به حقوق زندانیان را مستند کند. سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر در بیانیه خود آورده است در کنار ۱۵ نفری که در حال حاضر در معرض تهدید به اعدام قرار دارند پنج نفر دیگر هستند که خبر‌هایی از آن‌ها دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه حکم اولیه اعدام برای آن‌ها صادر شده است. این در حالی است که برای دستیابی به جزئیات بیشتر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و احتمال می‌رود علاوه بر این ۲۰ نفر دیگر نیز در صف اعدام باشند. براساس بیانیه این سازمان شش نوجوان نیز دست‌کم در اعدام‌های جمعی اخیر اعدام شدند و بعد از صدور احکام نهایی درباره سه نوجوان دیگر آن‌ها نیز با خطر قتل روبه‌رو هستند. این سه نفر از سال ۲۰۱۴ به خاطر اتهاماتی که به حقوق مشروع آن‌ها و حضور در تظاهرات مربوط بود، به اعدام محکوم شدند. اتهام‌های دیگری نیز به آن‌ها وارد شده که شواهد ملموسی در خصوص این اتهام ارائه نشده است. این سازمان در بیانیه خود افزود: اینکه تاکنون عربستان از واکنش‌های بین‌المللی جدی و جواب ندادن مسئولان آن به خاطر اقداماتی که انجام داده‌اند از جمله جنگ یمن و قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار عربستانی، نجات یافته است، مقامات این کشور را به کشتار‌های خشن بیشتر تشویق می‌کند و شاخص‌های نگران‌کننده‌ای درباره اعدام جمعی جدید وجود دارد و هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه عربستان رویکرد انصاف و عدالت و توقف کشتار سیاسی را پیش گرفته است، وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار