کد خبر: 956924
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی:
نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل خام‌فروشی مس، آذربایجان‌شرقی از برکات مس سونگون محروم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  در دیدار «اردشیر سعد محمدی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل شرکت مس سونگون و هیات همراه با وی، اظهار داشت: مس سونگون در آذربایجان شرقی فرصتی برای منطقه هم از لحاظ اکتشافات و اشتغال است.

وی افزود: در سفری به ورزقان و بازدید از مجتمع مس سونگون اصرار داشتیم که پروژه ذوب را از نزدیک ببینیم که تمایلی وجود نداشت، اما بالاخره موفق شدیم.

آل هاشم اضافه کرد:  طی چند سال گذشته برای این پروژه هزینه‌های زیادی صرف شده بود، اما به بهانه اینکه اجرای پروژه ذوب در مجتمع مس سونگون مشکل زیست محیطی دارد، اتمام آن با اما و اگرهایی همراه بود، این در حالی است که با تکنولوژی‌های روز می‌توان از اثرات زیست محیطی آن پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: با تکنولوژی‌های جدید و به روز در دنیا که توانسته‌اند مسائل زیست محیطی را حل کنند می‌توان با بهر‌مندی و استفاده از آن مسائل زیست محیطی را در  توسعه و راه‌اندازی کارخانه ذوب مس سونگون حل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: متأسفانه به دلیل خام‌فروشی مس، آذربایجان‌شرقی از برکات مس سونگون محروم شده است، اما با پیگیرهای انجام شده  و همراهی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ان‌شاالله به نتیجه می‌رسد.

آل‌هاشم بر تسریع در راه‌اندازی کارخانه ذوب مس سونگون با رعایت تمام مسائل زیست محیطی با آخرین تکنولوژی‌های دنیا تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر