کد خبر: 956923
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
تبلیغات محیطی در شهر تبریز دچار چالش شده است
آیا مسوولان شهری و یا سازمان زیبا منظر تنها متولی کرایه تبلیغات محیطی هستند یا بر زیبایی شهرشان نیز مسوولیتی بر عهده گرفته‌اند؟

تبلیغات محیطی در شهر تبریز دچار چالش عدیده شده است. ناهماهنگی و عدم پرداخت به موضوع زیبایی بصری در محیط شهری اکنون دامنگیر شهرداری کلان‌شهر تبریز شده است.

این امر و نبود برنامه منسجم برای پوشش مناسب تبلیغات محیطی در شهر از یک سو و بالا بودن تعرفه‌های اجاره تابلوهای تبلیغاتی در شهر تبریز معضل آلودگی بصری را دامن زده است.

در حالی که از حیث محتوای تبلیغاتی بارها ضعف عمومی شهرداری تبریز به‌خاطر پیام‌ها و تکنیک ارتباطی بسیار ضعیف عمل کرده است که این بار معضل فرم بر محتوا نیز اضافه شده است و نابسامانی تابلوهای شهری به‌ دلیل خالی بودن و یا عدم رسیدگی زیبایی شهر را دچار دگرگونی کرده‌اند.

تبلیغات در بیلبوردهای شهر تبریز از چندی پیش با محتوای شعاری خود و امر و نهی شهروندان به موضوعات اخلاقی همچون مهربان بودن و مدارا کردن اختصاص یافت تا اینکه حتی در برخی موارد رنگ توهین به شعور مخاطب را تداعی می‌کرد!

نمایش صف مورچه‌ها منظم و پیام بین خطوط برانید، دقیقا نشانگر عدم اشرافیت متولیان امور تبلیغاتی در مجموعه شهرداری تبریز با نشانه‌ها و اصول ارتباطات اجتماعی است، از طرفی امر و نهی کردن مستقیم در نحوه پیام‌دهی همچون ایمن برانیم، مهربان باشیم و غیره نیز از مواردی است که متاسفانه در پیام‌های بیلبوردهای شهر تبریز به کرات دیده می‌شود.

اکنون بر سر بیلبوردهای شهر تبریز علاوه بر محتوا مشکل دیگری نازل شده است، بی‌تدبیری و ناهماهنگی‌ها شهروندان تبریزی را با تابلوهای بی‌محتوا و خالی روبه‌ رو کرده است.

هرچند علت این اتفاق می‌تواند هزار و یک دلیل از عدم برگزاری مناقصات با بخش خصوصی یا تعرفه‌های بالا و یا حتی وضعیت اقتصادی موجود باشد اما آنچه مورد سوال است اینکه چرا متولی اصلی این تابلوها که مجموعه مدیریت شهری است در فکر پر کردن مناسب آن نیست تا به‌جای آلودگی بصری شکل گرفته آن حداقل شهروندان تبریزی آرم تبریز 2018 را سال پیش را ببینند!

آیا مسوولان شهری و یا سازمان زیبا منظر تنها متولی کرایه تبلیغات محیطی هستند یا بر زیبایی شهرشان نیز مسوولیتی بر عهده گرفته‌اند؟
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر