کد خبر: 956855
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
عضو فراکسیون مستقلان ولایی:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اصلاح‌طلبان یکی از کرسی‌های نایب رئیسی مجلس را که در اختیار علی مطهری بود از دست داد‌ند و حالا هر کدام دیگری را بابت این شکست متهم می‌کنند. یک نماینده مجلس حامی دولت، فراکسیون امید به ریاست عارف را باعث این شکست می‌داند و آن‌ها را به انحصارطلبی و رفتار‌های ناشی از غرور پارلمانی متهم می‌کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس و عملکرد برخی فراکسیون‌های سیاسی مجلس در نتایج انتخابات، گفت: فراکسیون مستقلین مجلس پیش از برگزاری انتخابات مجلس، نظریه‌ای را مطرح کرد که بر اساس آن با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، هر گونه رقابت میان فراکسیون‌های سیاسی در عرصه انتخابات هیئت رئیسه منتفی شده و ترکیب هیئت رئیسه اجلاسیه سوم مجلس دهم حفظ شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به دنبال آن بودیم که با توجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم، فراکسیون‌های سیاسی مجلس به صورت جمعی بیانیه‌ای صادر کنند و اعلام شود که مجلس تمام وقت و فکر خود را برای حل مشکلات کشور می‌گذارد و در این عرصه از جنگ قدرت در انتخابات هیئت رئیسه اجتناب می‌شود.

وی تصریح کرد: فراکسیون مستقلین مجلس تمام تلاش خود را برای همراه کردن فراکسیون‌های دیگر برای تحقق این تفکر انجام داد، اما متأسفانه روحیه انحصارطلبی فراکسیون امید مانع از اجرا و تحقق این مسئله شد و عملاً این فراکسیون زیر بار پیشنهاد ما نرفت و رفتار‌های ناشی از غرور کاذب پارلمانی اعضای این فراکسیون مانع از توافق و تفاهم شد.
جعفرزاده ایمن آبادی گفت: فراکسیون امید مجلس به رغم درخواست‌های مکرر فراکسیون مستقلین، اقدام به ارائه لیست مجزا در عرصه انتخابات مجلس کرده و اعلام کرد که ما هم کرسی ریاست و هم ۱۲ کرسی هیئت رئیسه را می‌خواهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه اعضای فراکسیون امید مجلس حتی نظر و حرف بزرگان خودشان را نیز نپذیرفتند و به نظر من علی مطهری قربانی روحیه انحصارطلبی فراکسیون امید شد و الان بزرگان این فراکسیون باید پاسخگوی اقدامات و استراتژی‌های خود باشند. وی گفت: فراکسیون امید مجلس در عرصه انتخابات هیئت رئیسه مجلس تمام تلاش خود را برای کسب کرسی ریاست مجلس انجام داد، اما در این میان عملاً از بقیه کرسی‌های هیئت رئیسه غافل شد.

وی گفت: امیدوارم دوستان ما در هیئت رئیسه فراکسیون امید دست از فرافکنی بردارند و پاسخگوی رفتار و اقداماتشان در عرصه انتخابات هیئت رئیسه مجلس باشند، زیرا استراتژی و شیوه آن‌ها برخلاف رویکرد همدلی و وحدت در مجلس بود و عملاً آن‌ها یک آهنگ جدایی را زدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اینکه فراکسیون امید، نتیجه انتخابات و رأی نیاوردن علی مطهری را به گردن فراکسیون‌های دیگر بیندازند، قطعاً اقدام سخیفی است و آن‌ها خود باید پاسخگوی اقداماتشان باشند.
جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: به نظر من اقدامات و رفتار‌های فراکسیون امید مجلس در عرصه انتخابات با هیچ عقلی جور درنمی‌آید، ما به آن‌ها گفتیم که شما می‌خواهید تنها برای شش ماه مسئولیت این دولت و مجلس را بپذیرید و این با هیچ عقل سیاسی‌ای همخوانی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار