کد خبر: 956775
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
طراح و مدلساز کفش تبریزی:
طراح و مدلساز کفش تبریزی گفت: تبریز پایتخت چرم و کفش کشور است و از قدیم‌الایام این شهر با کفش و چرمش شناخته می‌شود.

محمدرضا کمالی‌زنوزی  با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: کفش چرم دست‌دوز تبریز یکی از اصیل‌ترین هنرهای آذربایجان است که متاسفانه نبود ثبات در قیمت مواد اولیه و به تبع آن افزایش هزینه‌های تولید و بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات این صنعت و هنر را در بازارهای داخلی و خارجی با مشکلات عدیده مواجه ساخته است.

وی که فعالیت در این حوزه را از صفر شروع کرده و اکنون به عنوان طراح، مدلساز و تولیدکننده کفش شناخته می‌شود، تاکید کرد: شرایط حاکم بر بازار صنعت کفش تبریز چندان مساعد نیست و رقابت با کشورهای هم‌طراز و حضور در بازارهای جهانی نیازمند حمایت بیش از پیش دولت از ورود تکنولوژی‌های روز، تامین مواد اولیه مرغوب و با کیفیت، تثبیت قیمت ارز و نیز تسهیل یکسری قوانین از جمله اتخاذ معافیت‌های گمرکی است.

کمالی‌زنوزی با بیان اینکه صنعت طراحی و مدلسازی کفش کشور نیازمند نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات و ورود تکنولوژی‌های روز دنیاست، افزود: صنعت طراحی کفش در کشور هنوز از مرحله سنتی خارج نشده است، این صنعت برای رقابت با رقبای خارجی و حضور در بازارهای خارجی چاره‌ای جز حرکت به سمت مدرن شدن ندارد.

وی با اعلام اینکه صنعت کفش تبریز نه از کیفیت بلکه از نبود تنوع لازم رنج می‌برد، گفت: یکی از عوامل عدم توسعه صنعت کفش تبریز بی‌توجهی تولیدکنندگان به مدل و طراحی و عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه است. اگر می‌خواهیم شاهد ارتقاء کیفیت و جذب مشتریان داخلی و خارجی جدید باشیم، باید تنوع و مدل کفش‌های تولیدی همسو با نیازهای بازار متحول شود و این مهم جز با سرمایه‌گذاری ممکن نخواهد شد.

کمالی‌زنوزی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح تنوع محصولات تولیدی در کارگاه‌شان، خاطرنشان کرد: در این کارگاه هم اکنون انواع کفش‌های صندل، اسپورت، کلاسیک، طبی و دخترانه عروسکی تولید می‌شود، البته نسبت به فصول مختلف سال طرح‌‌های تولید شده، متفاوت است. 

وی با اشاره به حضورش در دوره‌های آموزشی متعدد طراحی و مدلسازی کفش، افزود: تولید کفش‌هایی با مدل و طراحی اختصاصی، علاوه بر افزایش کیفیت بر میزان تولیدات کارگاه ما افزود که این امر نشان می‌دهد در صورت ایجاد تغییرات لازم در مدل و طراحی کفش تولیدی تبریز می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر