کد خبر: 956744
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
دومین جام هم از دست بارسا پرید
کمتر کسی تصور دو شکست بد و از دست رفتن دو جام را داشت. کاتالان‌ها وقتی قهرمانی زودهنگام فصل را جشن گرفتند، همه به این باور رسیدند که مردان والورده آماده فتح سه‌گانه این فصل فوتبال هستند، اما سرنوشت چیز دیگری برای بارسلون رقم زده بود.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شنبه شب والنسیا هر کاری که دلش خواست با بارسا کرد و جام قهرمانی کوپا‌دل‌ری را از چنگ مسی و یارانش درآورد. در این دیدار بارسا میدان‌داری کرد و والنسیا گلزنی تا دومین جام هم از دست آبی‌واناری‌ها خارج شود و خفاش‌ها درست مثل لیورپول امید بارسا را تبدیل به ناامیدی کنند. دو شکست ۴ بر صفر مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و ۲ بر یک برابر والنسیا در فینال جام حذفی حالا بارسا را در موقعیتی قرار داده که به نظر می‌رسد بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند تغییر و تحول است، چراکه یک تیم امیدوار به فتح سه‌گانه ظرف چند روز دو جام مهم را از دست داد. ایرادی که برای هیچ‌کس و هیچ هواداری قابل پذیرش نیست و بدون تردید نقش کاپیتان مسی در تغییرات احتمالی و اجتناب‌ناپذیر غیرقابل انکار است.

جلسه فوری در اتوبوس
شکست شنبه شب بارسا برابر والنسیا در حالی رقم خورد که به نظر می‌رسید مردان ارنستو والورده هنوز در شوک باخت تحقیرآمیز و فاجعه‌بار برابر لیورپول هستند. مسئله‌ای که در طول بازی می‌شد به‌وضوح آن را در نوع بازی و حرکات بازیکنان این تیم دید. با این اوصاف کاروان بارسا پس از اتمام بازی، بلافاصله ورزشگاه را به مقصد فرودگاه سویا ترک کرد تا شبانه به بارسلون بازگردد. در این بین، اما یک اتفاق غیرمنتظره رخ داد. لیونل مسی به همراه لوئیس سوارز و جرارد پیکه در انتهای اتوبوس حامل بازیکنان بارسا که به سمت فرودگاه در حرکت بود، جلسه‌ای فوری و ناگهانی را ترتیب داد. لحن صحبت آن‌ها کاملاً جدی و در مواقعی پرتنش نیز بود به نحوی که باعث جلب توجه دیگر بازیکنان شد.
جدیت جلسه به حدی بود که پس از توقف اتوبوس هم آن‌ها حاضر به پیاده شدن نبودند و جلسه ۱۰ دقیقه دیگر نیز ادامه داشت تا اینکه پس از نگاه‌های خیره بازیکنان، مسی رضایت به پیاده شدن داد تا سوار هواپیما شوند. همه این‌ها پیش چشم بارتومئو (رئیس) و ارنستو والورده (سرمربی) رخ داد. بسیاری معتقدند که در بارسلونا مسی نقش یک همه کاره را دارد و روی انتخاب سرمربی و حتی خرید‌های فصل بارسا، یکی از افرادی است که نظراتش تأثیر مستقیم دارد. او روز قبل از فینال، در نشست خبری صراحتاً بر حفظ والورده تأکید کرد و بسیار بعید به نظر می‌رسد که پس از حرف‌های او، بارتومئو شجاعت اخراج سرمربی اهل باسک را داشته باشد.
 آنتوان گریزمان و ماتایس دی لیخت، گزینه‌های اصلی برای تقویت خط حمله و دفاع بارسا هستند، اما باید دید در نهایت حرف مسی چه خواهد بود. او در کنفرانس خبری قبل از فینال حاضر نشد در مورد جذب گریزمان صحبت کند، اما قطعاً خروجی جلسه‌اش با سوارز و پیکه، روی سیاست‌های نقل و انتقالاتی بارسا در تابستان نقش مستقیم را خواهد داشت.

والورده می‌ماند!
در این میان حرف‌های پیکه بعد از این شکست هم قابل تأمل است. او می‌گوید: «هر فصلی که در آن قهرمان لالیگا شوید، فصل خوبی است، اما می‌دانم که انتظارات از ما بیشتر از این‌ها بود و نشد که آن‌ها را برآورده کنیم. ما با کامی تلخ و شیرین فصل را به پایان می‌رسانیم، چون می‌دانیم که می‌توانستیم بهتر از این باشیم.»
پیکه درباره آینده سرمربی‌اش، ارنستو والوده هم عنوان می‌کند: «آینده سرمربی تیم ما را نگران نمی‌کند. باید عملکرد هر یک از ما بازیکنان ارزیابی شود و ببینیم که در کدام بخش‌ها می‌توانستیم بهتر از این بازی کنیم. موضوع آینده مربی جزو مسائلی است که تعیین آن برعهده بازیکنان نیست. ما دوست داریم که والورده به کارش ادامه دهد. من فکر می‌کنم که مدیران باشگاه تصمیم‌شان را گرفته‌اند و نظرشان را در این باره گفته‌اند. والورده جام برده است و می‌تواند به ما کمک کند که جام‌های بیشتری ببریم.»
وی درباره بر باد رفتن رؤیای سه‌گانه بارسلونا در این فصل هم تأکید می‌کند: «اگر ما در آنفیلد از سد لیورپول عبور کرده بودیم، مطمئنم که می‌توانستیم امسال سه‌گانه را ببریم. در آن صورت با احساسی متفاوت در اینجا و فینال لیگ قهرمانان حاضر می‌شدیم. باخت به لیورپول واقعاً ضربه روحی بدی بود. انتظارش را نداشتیم که فصل برای ما اینطور تمام شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار