کد خبر: 956742
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
گزارش «جوان» از آخرین تمرین تیم ملی والیبال پیش از اعزام به چین
جو شاد و پرانگیزه تمرینات تیم ملی والیبال پیش از اعزام به چین برای بازی در هفته اول مرحله گروهی لیگ ملت‌ها، امیدواری‌ها جهت صعود به مرحله نهایی را بیشتر کرده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: خودتان را کم‌کم برای تماشای والیبال‌های پرهیجان لیگ ملت‌ها آماده کنید. رقابت‌هایی که از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود و شاگردان کولاکوویچ آنقدر در تمرینات به اعتراف سرمربی مونته‌نگرویی آماده نشان داده‌اند که خیلی‌ها در انتظار یک لیگ ملت‌های رؤیایی برای والیبال ایران هستند. بامداد یک‌شنبه هم ملی‌پوشان به چین رفتند تا برای هفته اول که به میزبانی جیانگمن  برگزار می‌شود برای مصاف با ایتالیا، چین و آلمان آماده شوند. البته آن‌ها شنبه شب در جریان آخرین تمرینشان در تهران مهمانان ویژه‌ای داشتند که سبب شد یک گودبای‌پارتی خاص برای کولا و شاگردانش در راه لیگ ملت‌ها برگزار شود تا حسابی شارژ شوند.

خدا قوت وزیر
وزیر ورزش و معاونانش به علاوه رئیس کمیته ملی المپیک شنبه شب همگی از شمال تهران عازم غرب تهران شدند تا با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم جلسه شورای معاونین وزارت را به میزبانی فدراسیون والیبال برگزار کنند و هم با تماشای آخرین تمرین والیبالیست‌ها پیش از اعزام به لیگ ملت‌ها، یک بدرقه پروپیمان از شاگردان کولا داشته باشند.
حضور مهمانان ویژه در سالن والیبال فدراسیون باعث شد فضای تمرین تحت تأثیر قرار بگیرد، یک تمرین پرانگیزه و البته سخت تا والیبالیست‌ها نشان دهند که چقدر برای آغاز لیگ ملت‌ها ثانیه‌شماری می‌کنند و می‌خواهند خودی نشان دهند.
در حالی مهمانان ویژه پس از پایان تمرین به جمع ملی‌پوشان رفتند و به آن‌ها خدا قوت گفتند که سلطانی‌فر هم توقع بالای مردم از والیبال را رخ به رخ به گوش سعید معروف و یارانش رساند: «والیبال ورزش مورد توجه تمام اقشار جامعه است و همه از این رشته انتظار پیروزی و افتخار‌آفرینی دارند. امیدواریم با توجه به تدارک خوب تیم ملی و تمریناتی که پشت سر گذاشته‌اید، نتایج بسیار خوبی در لیگ ملت‌ها برای تیم ایران حاصل شود و این تیم جزو پنج تیمی باشد که به مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال در امریکا صعود می‌کند.»
صحبت‌های پایانی وزیر هم یک خاطره جالب از دیدار مسئولان ورزش با مقام معظم رهبری است که نشان از توجه ایشان به والیبال دارد تا وظیفه والیبالی‌ها سنگین‌تر شود: «ما در مراسمی به همراه قهرمانان بازی‌های آسیایی به حضور مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان هنگام روبه‌رو شدن با آقای داورزنی (رئیس وقت فدراسیون والیبال) از او پرسیدند، آیا حواس شما به والیبال هست؟ این نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری هم والیبال را تعقیب می‌کنند و این رشته برای ایشان نیز مهم است.»

سنت‌شکنی می‌کنیم
پس از رفتن مهمانان ویژه تمرین شنبه شب، کولاکوویچ به میان خبرنگاران آمد تا از آخرین وضعیت ملی‌پوشان پیش از اعزام به چین برای برگزاری هفته اول لیگ ملت‌ها صحبت کند. او در ابتدای حرف‌هایش همه چیز را خوب توصیف کرد: «مدام دنبال این هستیم که بازیکنان خوبی را اضافه کنیم، مانند دعوت از بازیکنان باتجربه و جوان که استعداد‌های خوبی دارند تا تورنمنت خوبی را شروع کنیم. دوره‌های تمرینی خوبی را داشتیم،  اما بازی‌های تدارکاتی نداشتیم. بقیه تیم‌ها یکسری بازی دوستانه داشتند. البته در بازه زمانی کوتاهی دوره آماده‌سازی داشتند و در چنین شرایطی نتایج قابل پیش‌بینی نیست و ما می‌رویم تا برای پیروزی در هفته اول بجنگیم.»
همانطور که وزیر ورزش هم در دیدار خود با ملی‌پوشان اشاره کرد، یکی از انتظاراتی که از تیم ملی والیبال برای لیگ ملت‌ها می‌رود، صعود به مرحله نهایی این رقابت‌هاست. مرحله‌ای که چند سالی است دور از دسترس والیبال ایران مانده و در همان مرحله گروهی تیم کشورمان با لیگ ملت‌ها خداحافظی می‌کند.
با توجه به این انتظارات، کولاکوویچ در پاسخ به سؤال «جوان» درباره صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال اینگونه پاسخ داد: «هر ۱۶ تیم انتظار دارند که به مرحله نهایی بروند و ما هم چنین انتظاری داریم. جذابیت ورزش به همین است که همه می‌خواهند جزو برترین‌ها باشند. با این شرایط و آماده‌سازی که ما داشتیم، می‌توانیم انتظار صعود را داشته باشیم. فقط این را باید در نظر بگیریم که همه حریفان نیز چنین تفکری دارند. من انتظار دارم بهترین اتفاقات برای ما رخ دهد.»
تیم ملی والیبال کشورمان همواره شروع خوبی در هفته‌های اول لیگ ملت‌ها نداشته، مسئله‌ای که البته کولاکوویچ در پاسخ به سؤال «جوان» وعده می‌دهد که شاگردانش به دنبال سنت‌شکنی هستند: «اگر بتوانیم این کار را انجام می‌دهیم. این موضوع قاعده‌ای ندار، د،  اما امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم.»
حضور پرقدرت والیبال در لیگ ملت‌ها با بازیکنان اصلی سبب شد در پایان یکی از خبرنگاران از وی بپرسد که آیا با این تصمیم لیگ ملت‌ها برایش اهمیت بیشتری نسبت به انتخابی المپیک که مرداد برگزار می‌شود، دارد که کولا قاطعانه پاسخ داد که اصلاً اینطور نیست: «اولین هدف ما رفتن به مسابقات المپیک است، اما نمی‌توانیم بازیکنان اصلی را تا آن زمان در اختیار نداشته باشیم. باید از آن‌ها استفاده کنیم تا در انتخابی المپیک در بهترین شرایط باشند. باید از تمام بازی‌ها نهایت استفاده را ببریم. فدراسیون هزینه کرده است و مردم از ما انتظار دارند. همه از ما انتظار دارند تا به نتیجه برسیم. باید از کادر فعلی برای بهترین نتایج در جهت رسیدن به المپیک استفاده کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار