کد خبر: 956702
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی عنوان نمود:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: امسال قریب به ۸۲ پروژه در مناطق محروم توسط قرارگاه عمران و آبادانی سپاه تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: امسال قریب به 82 پروژه در مناطق محروم توسط قرارگاه عمران و آبادانی سپاه تعریف شده است .

مهدی زندیه‌وکیلی در کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه روح الله تعداد زیادی پروژه را در مناطق محروم با صرف اعتبار پنجاه پنجاه(نیمی توسط قرارگاه و نیمی توسط دستگاه مربوطه) انجام می‌دهد . 

وی افزود: این اقدامات سال گذشته در  چهار دهستان چهارچشمه خمین، دهچال خنداب، مالمیر شازند و آب کهریز ساوه در قالب 44 پروژه اجرا شد و این در حالی است که در ابتدا 14 پروژه برنامه‌ریزی شده بود .

معاون هماهنگی‌ امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: امسال قریب به ۸۲ پروژه در مناطق محروم تعریف شده که این پروژه ها شامل ۲۷ مورد آبرسانی، ۲۳ مورد مدیریت منابع آب، ۹ مورد ارتقا فضای آموزشی، ۵ مورد مرمت مسجد و ‌ ۴ مورد احداث و تجهیز ‌خانه های عالم است .

زندیه وکیلی بیان کرد: برخی از پروژه‌ها در قالب کارهای جهادی اجرا می شوند که نیاز به اعتبار آنچنانی ندارند ولی کارهای بسیار بزرگی هستند که کمک شایانی به مناطق محروم می کنند. نیازسنجی مردم منطقه در اولویت قرار دارد تا علاوه ‌بر امیدوار کردن مردم روستا به زندگی در این مناطق، بتوان از توان خود مردم در ساخت پروژه بهره برد .

وی با اشاره به پروژه‌های بازآفرینی اضافه کرد: به منظور بازآفرینی شهری در استان امسال 140 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است . 

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله نیز در این جلسه اظهار کرد: رویکرد سپاه خدمت است و آنچه که در توان دارد به مردم و مناطق محروم کمک می‌دهد. سپاه از مردم و برای مردم است. 

وی افزود: دو قرارگاه جواد الائمه(ع) و پیشرفت و ‌آبادانی در بحث حاشیه نشینی و مناطق محروم‌ روستایی فعال است که در این عرصه اقدامات خوبی صورت گرفته است .

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: با هم افزایی همه دستگاه های اجرایی از موازی کاری جلوگیری می شود، جامعه هدف قرارگاه‌ها محرومیت زدایی، کل استان است که در کنار آن بحث اقتصاد مقاومتی با نیت کمک و‌ خدمت رسانی هم در دستور کار دارد .

کریمی بیان کرد: بسیج سازندگی طبق فرمان مقام معظم رهبری عرصه ای برای ترویج کار جهادی و مهارت افزایی بویژه برای جوانان است که در این راستا اردوهای جهادی با تشکیل گروه‌های تخصصی از حضور افراد متخصص و دارای دانش بهره می گیرند .

وی با اشاره به اینکه در برخی زمینه‌ها از برخی استان ها عقب هستیم، گفت:در امر تهیه جهیزیه و ساخت منزل مددجویان، سپاه این توان را دارد که 5 میلیون تومان به ازای هر جهیزیه و هر خانه کمک دهد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر