کد خبر: 956599
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
فضای کشور را زود انتخاباتی نکنید
امام جمعه تبریز تاکید کرد: آقایان و خانم‌های نماینده مجلس و یا افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند لطفاً فضای کشور را زود انتخاباتی نکنید، هنوز چند ماه باقی‌مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی‌ آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به عقب‌نشینی ترامپ از لفاظی‌های گذشته و تهدیدات گستاخانه علیه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با جنگ نظامی و راه انداختن هجمه وسیع علیه ایران و عملیات روانی و رسانه‌ای به منظور تهدید ایران به جنگ اظهار داشت: این امور از مهم‌ترین رویدادهای هفته گذشته کشور و منطقه بود. 

وی افزود: بعد از گذشت چند روز از لفاظی ترامپ و هم‌تیمی‌هایش، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که دولت ترامپ بعد از تشدید لفاظی‌های خود به دنبال تنش‌زدایی با ایران است. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ترامپ در چرخش مواضع آشکار خود در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی اعلام کرده که خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست و حتی به نقل از منابع آگاه و موثق دیپلمات‌های ارتش و دولت ترامپ تلاش‌های خود را در این زمینه در جستجوی راه‌هایی برای کاستن این تنش‌هاست. 

وی تصریح کرد: خبرها حاکی از آن است که اخیراً وزیر امور خارجه آمریکا از مقامات اروپایی خواسته است تا برای کاهش تنش با جمهوری اسلامی ایران به آنها کمک کنند. 

امام جمعه تبریز یادآور شد: این چرخش مواضع و تغییر آهنگ تهاجمی، نتیجه یک چیز است و آن تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری است. 

وی به روحیه مقاومت و ایثارگری مردم در این برهه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، رویکرد طرح مذاکره و عقب‌نشینی در مقابل آمریکا را سم دانسته‌اند و حتی در شیوه جدید برخورد آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران و مذاکره با دولت فعلی را  سم بیشتر می‌دانند. 

خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: شیوع روحیه مقاومت در بین مردم و جوانان عامل دیگری بود که جرأت حمله نظامی از آمریکا و حامیان منطقه‌ای را از آنها گرفت.  

وی در ادامه به پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و آمادگی بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفت: مشاور علمی رئیس جمهور در نماز جمعه امروز حضور دارد و ضمن خیرمقدم می‌خواهیم تا بهای بیشتری به جوانان در صنعت و دانشگاه‌ها داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان به نوشته چندین روزنامه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در رابطه با استقرار موشک بر روی قایق‌های تندروی ایران و ایجاد ترس در اقدام نظامی علیه منافع آمریکا و متحدانش اشاره کرد و بیان داشت: همه این اقدامات از جمله عوامل بازدارنده بود تا اینکه ترامپ از مواضع خصمانه خود عدول کند. 

وی اضافه کرد: مردم قهرمان ایران اسلامی که باید به غیرت دینی آنها آفرین گفت با حضور حداکثری خود در راهپیمایی روز قدس جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا، استکبار و صهیونیسم بین‌الملل خواهند داد. 

آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه مدتی است که شاهد تجاوزات صهیونیستی به خاک سوریه هستیم، گفت: مدتی است که رژیم صهیونیستی حملات موشکی و پهبادی علیه سوریه راه انداخته که با واکنش سخت پدافند هوایی مواجه شد، ولی به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها با این اقدامات به دنبال ماجراجویی جدیدی هستند، چراکه آنها در شرایط دشوار سیاسی در داخل قرار گرفته‌اند و برای نجات خود دست به اقدامات تحریک‌کننده می‌زنند. 

وی توضیح داد: البته مقامات رژیم صهیونیستی درصدد بودند تا موضوع تهدیدات آمریکا علیه کشور را نیز به ماجراجویی تبدیل کنند و به تبع آن آمریکا را علیه ایران تحریک و ترغیب به جنگ کنند که الحمدالله تاکنون محور مقاومت در مقابل این حرکات از سوی این رژیم ایستاده و جنگ را به ضرر آمریکا دانسته‌اند. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه البته در این شرایط معلوم شد که محور مقاومت کاملاً خویشتن‌داری کرده است، گفت:  ضمن هشدار به سران این رژیم غاصب و جعلی، بدانند که تداوم هرگونه ماجراجویی از سوی آنها به ضرر خود صهیونیست‌ها خواهد بود که البته خود آنها نیز به این امر آگاه هستند که هرگونه تحریک با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت روبه رو خواهد بود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به آزادسازی خرمشهر اشاره کرده و یادآور شد: دشمن با هدف نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشور، جنگ تحمیلی را شروع کرده و خرمشهر را به اسارت گرفت ولی بعد از مدتی این شهر با عملیات بیت‌المقدس آزاد شد و به راستی که خداوند خرمشهر را آزاد کرد.

وی افزود: بیش از سه دهه از آغاز جنگ تحمیلی گذشته است ولی متاسفانه به خوبی و در شأن دفاع مقدس و دلاوری ایثارگران نتوانسته‌ایم آن را به نسل جدید معرفی کنیم.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: هویت نسل جدید با ایثارگری و دفاع مقدس گره خورده است و برای اینکه راه آنها را طی کنیم باید مسیر شهدا برای جوانان امروز تبیین شود. 

وی تاکید کرد: افرادی که خاطره و یا گفته‌ای از دفاع مقدس دارند، آن را به روی کاغذ بیاورند، چراکه دفاع مقدس مطالب زیادی برای گفتن دارد. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: معتقدیم هرگونه توطئه و سنگ‌اندازی در مسیر ما بازدارنده نخواهد بود و با همان اراده نظامی در جنگ تحمیلی در اراده علمی، اجتماعی و غیره پیش خواهیم رفت. 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به روز مجلس و قانون‌گذاری اشاره کرد و گفت: مجلس دهم در حال طی کردن سومین سال عمر خود است و نزدیک انتخابات است. 

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نقش مهم و تعیین‌کننده در مبارزه با فساد دارد و محلی برای گرد آمدن نمایندگان از اقصی نقاط کشور است که می‌توانند از طُرُق کانال‌های مختلف به مفاسد کوچک و بزرگ در کشور واکنش نشان دهند.  

آل‌هاشم تصریح کرد: آقایان و خانم‌های نماینده مجلس و یا افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند لطفاً فضای کشور را زود انتخاباتی نکنید، زیرا هنوز چند ماه باقی‌مانده است. 

وی با مروری بر عملکرد مجلس دهم در سه سال گذشته افزود: انتظار می‌رود مجلس با تصویب قانون مانع افزایش قیمت‌های افسار گسیخته باشد و جلوی سودجویان را بگیرد و نمایندگان باید نگاهی به عملکرد خود داشته باشند که تا چه اندازه توانسته‌اند کاری انجام دهند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با ابراز گلایه از تفاوت قیمت‌‌ها در مغازه‌های تبریز گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند جلوی چنین سوءاستفاده‌هایی را بگیرد و اگر مجلس بخواهد می‌تواند بیشتر و بهتر در این رابطه کار کند. 

وی متذکر شد: متاسفانه شاهد برخی شعارهای مردم‌پسند در دوران انتخابات هستیم ولی الحمدالله مردم هوشیار بوده و به خوبی می‌دانند که چه کسانی خالصانه کار می‌کنند و در زمان انتخابات با دقت و آگاهی رای خواهند داد. 

آل‌هاشم با بیان اینکه شب قدر قلب ماه مبارک رمضان بوده و برتر از هزاران ماه است، افزود: یکی از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان وجود لیالی مبارک قدر است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در ۱۹ رمضان تقدیر نوشته شده و در ۲۱ رمضان امضا شده و در ۲۳ رمضان اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: مقدرات انسان‌ها در لیالی قدر نوشته می‌شود و اگر مومنان با خلوص نیت به اعمال نیک بپردازند مشکلات روحی و معنوی بر آنان آسان خواهد شد. 

خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: جوانان دچار تحول شده و همه ساله در شب‌های قدر غوغا و شور و اشتیاق به پا می‌کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها