کد خبر: 956591
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره ارشاد اصفهان:
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره ارشاد اصفهان گفت: توزیع و فروش کتاب به شکل چمدانی هیچ گونه مجوزی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ندارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد اصفهان، اصغر مختاری در ارتباط با فروش کتاب‌های چمدانی در اصفهان اظهار داشت: با وجود اینکه در استان اصفهان توزیع و فروش کتاب به صورت چمدانی در مقام مقایسه با سایر استان‌ها ناچیز است اما در مصوبه‌ای هرگونه فعالیت توزیع کتاب موسوم به چمدانی در این شهر ممنوع اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس با توجه به اهمیت رعایت حقوق مادی و معنوی آثار چاپی و حمایت از ناشران و کتابفروشان در جلسه‌ای با حضور فرماندار، اداره اماکن نیروی انتظامی اصفهان، اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران و چاپخانه داران مصوبه‌ای به تصویب رسید که طی آن موضوع توزیع کتاب به صورت چمدانی ممنوع اعلام شد.

طرح کوله پشتی توزیع کتاب دارای مجوز بود

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: در گذشته پروژه‌هایی مانند کوله پشتی کتاب برای توزیع کتاب در شهر اصفهان برگزار می‌شد اما این پروژه‌ها زیر نظر مستقیم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان انجام می‌شد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در طرح کوله پشتی نظارت‌های لازم اعم از اصالت کتاب و حمایت از حقوق مادی و معنوی ناشران و کتابفروشان در نظر گرفته می‌شد اما طرح توزیع کتاب‌های چمدانی بدون مجوز صورت می‌گیرد و این نوع اقدام تخلف محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر