کد خبر: 956584
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
نیمکت امید‌ها انگار خریداری ندارد، گزینه‌های فدراسیون فوتبال یک‌به‌یک دست رد به سینه مهدی تاج می‌زنند تا رئیس فدراسیون که هنوز خیالش از بابت توافق صددرصدی با ویلموتس راحت نشده، فکری به حال تیم امید کند، تیمی که رؤیای المپیک و شکستن طلسم ۴۴ ساله را دارد، اما هفت ماه مانده به آغاز مرحله نهایی انتخابی المپیک مربی ندارد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پس از همان سوت پایان بازی ایران و عراق در مرحله اول انتخابی المپیک که تیم امید کشورمان با خوش‌شانسی توانست بالا بیاید، خیلی‌ها حدس زدند که کار کرانچار در تیم امید تمام شده است، به‌خصوص که همه انتظار داشتند تا امید‌ها با اقتدار از همین شروع کارشان در راه المپیک توکیو را آغاز کنند، اما نتایج امید‌ها در مرحله اول انتخابی که تیم امید حریفان چندان سرسختی را پیش‌رو نداشت، قابل قبول نبود تا همه نگران شوند و بگویند که با این وضعیت دور رفتن به توکیو را هم مانند المپیک‌های چهار دهه گذشته باید خط کشید. ۱۵ اردیبهشت سرانجام فدراسیون فوتبال با کرانچار قطع همکاری کرد تا دوباره پرونده انتخاب سرمربی جدید امید‌ها باز شود. البته این‌بار دیگر از همان ابتدا تأکید شد که جانشین کرانچار قطعاً یک مربی ایرانی خواهد بود.
فاصله هشت ماهه تا مرحله نهایی انتخابی المپیک که دی‌ماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، کار را سخت‌تر کرد تا فدراسیون فوتبال هرچه زودتر تکلیف نیمکت امید‌ها را مشخص کند. تاج از یک‌طرف در سفر‌های دور دنیا به دنبال انتخاب جانشین کی‌روش برای تیم ملی بزرگسالان بود، از طرف دیگر در فاصله بین سفر‌های اروپایی‌اش، در دفترش در سئول جنوبی تهران مذاکره با گزینه‌های جانشینی کرانچار را آغاز کرد. دغدغه‌هایی که سبب شده بود تا رئیس فدراسیون فوتبال فرصت سر خاراندن هم نداشته باشد. با این حال کار آنطور که مهدی تاج فکرش را می‌کرد، پیش نرفت.

یحیی گل‌محمدی با توجه به عملکرد فوق‌العاده در تیم پدیده در لیگ هجدهم گزینه اول مهدی تاج بود، اما مخالفت مشهدی‌ها با جدایی سرمربی موفقشان برنامه‌های فدراسیون را به هم ریخت تا مذاکره با بقیه گزینه‌ها در برنامه تاج قرار گیرد. امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان هم از دیگر گزینه‌های فدراسیون بودند که گفته می‌شود از نشستن روی نیمکت تیم امید استقبال نکردند و ترجیح دادند در رده باشگاهی مربیگری را ادامه دهند. مهدی مهدوی‌کیا هم دیگر گزینه‌ای بود که به پیشنهاد فدراسیون نه گفت: تا کلاف انتخاب تیم امید سردرگم‌تر شود. کیا با توجه به اینکه تا چند سال دیگر با تیم‌های پایه هامبورگ قرارداد دارد، از قبول پیشنهاد فدراسیون عذرخواهی کرده است.
بن‌بست مذاکره فدراسیون فوتبال با گزینه‌های تیم امید سبب شده استیلی، مدیر تیم امید دیروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری ورزش سه اعتراف کند که پیش‌بینی نمی‌کرد که انتخاب مربی امید‌ها اینقدر سخت شود: «متأسفانه این اتفاق افتاد و شرایط سخت شد. سه، چهار مربی‌ای که جزو خوب‌ها بودند، جواب منفی دادند و این شرایط برای ما قابل پیش‌بینی نبود. واقعاً فکر نمی‌کردم اینطور شود. به هر حال بحث ملی است و سرمربیگری در تیم ملی برای هر کسی افتخار محسوب می‌شود. شاید مبلغ ما پایین‌تر از باشگاه‌ها باشد، اما شخصیت اجتماعی حضور در تیم ملی بالاتر و ارجح‌تر است. البته هر کسی اعتقاداتی دارد، برای برخی مسائل مالی مهم نیست و برای برخی مهم است.»

با این حال فدراسیون فوتبال مذاکره با گزینه‌های دیگر هدایت تیم امید را آغاز کرده است و همچنان به گفته استیلی سرمربی تیم امید به‌طور قطع ایرانی خواهد بود: «مربی تیم امید صددرصد ایرانی است. ما نه زمان داریم و نه اینکه مشکلات ارزی به ما اجازه می‌دهد که مربی خارجی بگیریم. باید با گزینه‌های مختلف صحبت کنیم. مسئله اصلی رقم قرارداد است، چراکه رقم قرارداد در تیم ملی امید با باشگاه‌ها متفاوت است. باید با مربیان در مورد شرایطشان صحبت کنیم. فکر می‌کنم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده تکلیف سرمربی تیم امید مشخص‌شود.»
گفته می‌شود افشین قطبی و مهدی تارتار از شانس بیشتری نسبت به بقیه گزینه‌ها برای هدایت تیم امید برخوردارند. گمانه‌زنی‌هایی که دیروز استیلی در گفت‌وگو با رادیو جوان انجام داد، این موضوع را تأیید کرد: «آقای قطبی هم یکی از گزینه‌هاست. آقای تارتار هم هست. حدود شش، هفت گزینه داریم که با یک نفر از آن‌ها توافق می‌کنیم.» قطبی پس از جدایی از فولاد بدون تیم است و تارتار هم با توجه وضعیت نامناسب مالی پارس جنوبی قصد قطع همکاری دارد و از حضور در تیم امید استقبال کرده است.
در حالی به نظر می‌رسد تا اواسط خرداد سرمربی جدید تیم امید معرفی نشود که به گفته استیلی تیم امید زمان را از دست نداده و اردو‌های تیم طبق برنامه برگزار می‌شود: «وقت را از دست نداده‌ایم و در خردادماه اردویی خواهیم داشت. اگر توانستیم با سرمربی به توافق برسیم که هیچ، اگر نه تمرینات را با رضا شاهرودی و سهراب بختیاری‌زاده شروع می‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار