کد خبر: 956512
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
گفت: وگوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی تکواندو
عملکرد تیم‌های ملی تکواندو ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ منچستر و کسب عنوان دوازدهمی آنقدر بد بود که عذرخواهی سرمربی را در پی داشت. هر چند در این بین کارشکنی انگلیس به عنوان میزبان و عدم صدور ویزای دو ملی پوش را نباید نادیده گرفت، اما به هر حال سیر نزولی از رتبه سوم به دوازدهم جای هیچ بهانه‌ای نگذاشته است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره کسب نتیجه ضعیف ملی پوشان در مسابقات جهانی منچستر گفت: ما قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی، ما از بین ۷۰۰نفر بازیکنان، مسابقات انتخابی را برگزار کردیم. بعد از پروسخ انتخابی، ۳۵ به اردو دعوت شدند که دربین آن‌ها بسیاری از جوانان که توانسته بودند جواز حضور در مسابقات را کسب کنند دیده می‌شدند.
عسگری: انتخاب ملی پوشان براساس شایسته سالاری هزینه بر استوی افزود: امروز یکی از ایراداتی که منتقدان از ما می‌گیرند این است که چرا برای مسابقات جهانی از حضور جوانان بهره بردیم در حالی که همین منتقدان در چند سال گذشته همواره این انتقاد را داشتند که چرا مسابقات انتخابی درست برگزار نمی‌شود و یک برخی‌ها به طور مداوم و ثابت در تیم ملی جای دارند. در واقع احساس می‌کنم من راهم را درست رفته‌ام، اما جوانان که به شایستگی به تیم ملی رسیدند نتوانستند جواب اعتماد من را بدهند هر چند که همین جوانان آینده سازان تیم ملی خواهند بود.
سرمربی تیم ملی در ادامه خاطر نشان کرد: من هیچ دخل و تصرفی در انتخاب نفرات نداشتم، اما برخی منتقدین ضد و نقیض صحبت می‌کنند. ما طی ۱۱۰ روز ۱۴۲ جلسه تمرینی را پشت سر گذاشتیم، مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، ریاست فدراسیون جهانی و دهه فجر در کیش برگزار کردیم که نفرات تیم ملی با هدف کسب آمادگی و انتخاب نفرات تیم ملی و همچنین افزایش امتیاز سهمیه المپیک در این رویداد‌ها شرکت کردند. در نهایت در ۵ وزن به انتخاب نفرات تیم ملی رسیدیم و در ۳ وزن میز مسابقات انتخابی را برگزار کردیم. اما انتقادات همواره وجود داشت و دارد. منتقدان قبلاً به برگزار نشدن انتخابی انتقاد می‌کردند با شکست چهره‌ها و کنار رفتن از تیم ملی در پی برگزاری انتخابی می‌گفتند چرا این نفرات کنار گذاشته شده‌اند. خیلی از کارشناسان به نحوه انتخاب تیم صحه گذاشتند و تمرینات میز به خوبی پیش رفت، اما نتیجه مطلوب به دست نیامد. الان هم دیر نشده و می‌توانیم از فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم.
عسگری در ادامه خاطر نشان کرد: ما قبل از اعزام در چند تورنمنت به خاطر مشکلات مالی نتوانستیم حاضر شویم. یک دوره تورنمنت آلمان را به عنوان دیدار تدارکاتی در نظر گرفتیم که به دلیل شرایط اقتصادی کشور موفق به حضور در این اردو نشدیم. انتقاد کردن کار سختی نیست، اما باید در بطن کار بود و با توجه به شرایط برنامه ریزی انجام دهی که بهترین هدف را برای تیم ملی در پی داشته باشد. من و کادر فنی در این چند ماهه از هیچ تلاشی دریغ نکردیم. تاکید می‌کنم در مسابقات انتخابی نفراتی که در اردو بودند با توانمندی خودشان آمدند و قدیمی‌ها را شکست دادند. همه با جان و دل در تمرینات حاضر شدند تا دل مردم را شاد کنند. مردم مطمئن باشند از هیچ تلاشی کوتاهی نکردیم تا آن‌ها را شاد کنیم. ولی همان طور که قبلا به آن اشاره کردم جوانگرایی تیم اعزامی و شایسته سالاری در انتخاب بازیکنان کاملا شفاف بود؛ تکواندوکارانی که توانستند از فیلتر‌های انتخابی عبور کرده جواز حضور در این رویداد را کسب نمودند و عسکری در تمام طول مدت سرمربیگری‌اش سعی کرد تنها ملاک انتخاب بازیکنان را بر اساس شایسته سالاری بگذارد و قطعا این مهم هزینه‌هایی را در بردارد.
وی در پاسخ به "جوان آنلاین " مبنی برا ینکه گفته می‌شود برای ویزا دیر اقدام کرده‌اید اظهار داشت: اگر ما دیر اقدام کردیم چطور فقط دو نفر ویزا نگرفتند و بقیه عازم مسابقات شدند. آنگلیسی‌ها با این کارشکنی فقط می‌خواستند روی سکو بروند.. آن‌ها با عدم صدور روادید برای برخی نفرات ما کاری کردند تا شرایط تیم ما از هم پاشیده شود. برخی نفرات اعزام شدند در حالی که من در تهران ماندم تا سایر نفرات را تمرین دهم. من و پولادگر از مسئولان فدراسیون جهانی خواستیم هادی پور که دیر به محل رقابت‌ها رسیده بود مثل سایرین در همان روز اول وزن کشی کند که قبول نکردند و آرمین در روز مسابقه مجبور شد به ۵۴ کیلوگرم برسد، اما رقبایش در دومین وزن کشی در ۵۷ کیلوگرم سر وزن رسیدند که این امر تأثیر زیادی بر عملکرد او داشت. میرهاشم حسینی نیز می‌توانست بهترین نمایش را داشته باشد، اما متأسفانه ویزا نگرفت.
عسگری: انتخاب ملی پوشان براساس شایسته سالاری هزینه بر استوی افزود: ما ۴ مرحله گرندپری در پیش داریم که بسیار برای ما مهم است تا جمع امتیازات‌مان را بالا ببریم که نیازمند حمایت مالی مسئولان وزارت ورزش از فدراسیون است تا بتوانیم به این رقابت‌ها اعزام شویم. موفقیت اتفاقی نیست و لازم است حمایت‌های لازم برای کسب موفقیت صورت گیرد. تیم جوانی داشتیم و نیازمند تمرینات بیشتر و حضور در تورنمنت‌های خارجی بودیم که میسر نشد. این جوانان مطمئناً حرف‌های زیادی در آینده خواهند داشت. خانواده تکواندو باید در فاصله یک‌سال باقی‌مانده تا المپیک ۲۰۲۰ حمایت‌های خود را از این نفرات دریغ نکند تا دوباره شاهد درخشش این رشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار