کد خبر: 956487
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
مدارس غیرانتفاعی بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند که بر اساس همین تقسیم بندی شهریه مدارس هم متفاوت است.
سرويس جامعه جوان آنلاين: روزنامه ایران در گزارشی نوشت:هفته گذشته بود که رئیس سازمان مدارس غیردولتی شهریه مدارس غیرانتفاعی را اعلام کرد. بر اساس گفته‌های مجتبی زینی وند حداکثر شهریه برای مدارس ابتدایی شهر تهران ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، دبیرستان‌های دوره اول متوسطه حداکثر ۱۱ میلیون تومان و برای دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه به غیر از پایه دوازدهم حداکثر ۱۵ میلیون تومان دانست.

آن طور که در بررسی‌های خود متوجه می‌شویم مدارس غیرانتفاعی بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند که بر اساس همین تقسیم بندی شهریه مدارس هم متفاوت است.

مدرسه درجه یک:
این مدارس با قدرت و ثروت تأسیس شده‌اند. مدارسی که ورود به آنها برای هر دانش‌آموزی دست یافتنی نیست و حتی آموزش‌وپرورش نیز برای نظارت بر فعالیت آنها قدرت چندانی ندارد.

یکی از این مدارس در غرب شهر واقع شده است. مجتمع بزرگ آموزشی که از مهد کودک تا دبیرستان دانش‌آموز دارد. شهریه‌ای که این مدرسه می‌گیرد در مقطع ابتدایی ۱۵ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۹ میلیون تومان و متوسطه دوم ۲۳ میلیون تومان است.

این مدرسه لیستی از برنامه‌های مختلف را به خانواده ارائه می‌دهد. که دانش‌آموزان باید آن را یاد بگیرند. دانش‌آموزان در این مدرسه باید یک موسیقی را به صورت تخصصی آموزش ببینند. زبان دوم خارجی، یک ورزش تخصصی، شنا، یوگا، زومبا، آموزش کامپیوتر را آموزش می‌بینند.

این مدارس اردوی داخلی و خارجی دارند و برای کنکوری‌ها کلاس‌های خاص برگزار می‌کنند. البته خانواده‌هایی که می‌خواهند مهاجرت کنند، می‌توانند فرزندانشان را در کلاس‌های بین‌المللی این مدرسه ثبت نام کنند و دانش‌آموزان سر کلاس زبان انگلیسی آموزش می‌بینند.

تعدادی از مدارس سرشناس شهر تهران هستند که مدل آموزش‌شان این چنین است. این مدارس خاص را می‌توان در مناطق یک تا سه پایتخت جست‌وجو کرد، مدارسی که مشتریانشان نیز خاص هستند. والدینی که فرزندان‌شان را در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند مشکلی برای پرداخت شهریه ندارند. بر اساس گفته‌های برخی از اولیا همه دانش‌آموزان برای نشستن پشت میز و نیمکت این مدرسه آزمون سختی را می‌دهند. اگر در این آزمون قبول شوند تازه اجازه ورود به مدرسه را پیدا می‌کنند.این موضوع را والدین برخی از دانش‌آموزان می‌گویند.

مادر یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم درباره نحوه ثبت نام دخترش در این مدرسه می‌گوید ما برای پایه یازدهم ۲۲ میلیون تومان پرداخت کردیم اما با برنامه فوق برنامه‌ای که برخی هایش هم اجباری بود در نهایت هزینه سال تحصیلی دخترم ۳۵ میلیون تومان شد. البته اردوهای خارجی و داخلی هم دارند مثلاً دخترم اردوی فرانسه را شرکت کرد و ما در حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه سفر فرانسه را دادیم. البته امسال سفر شیراز هم داشتند که حدود ۵ میلیون تومان هزینه کردم. »

چند نفر از دانش‌آموزانی که در این مدرسه درس می‌خوانند هم می‌گویند: «این مدرسه آموزش‌های خاصی ندارد فقط اردوهای داخلی و خارجی خوبی دارد. » یکی از همین دانش‌آموزانی که در اردوها شرکت کرده است می‌گوید: «ما عاشق اردوهای خارج از کشورش هستیم. خودم سوئد و فرانسه را رفتم. برای سوئد ۳۰ میلیون و برای پاریس هم ۵۰ میلیون داده‌ایم و در آنجا از دانشگاه‌ها، چند مدرسه و مراکز تفریحی دیدن کردیم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
0
0
کاش مدارس مذهبی تشکیل شود که بچه ها را از نظر علمی ارتقاء دهد و همچنین امکاناتی مثل یک ورزش تخصصی و موسیقی و زبان دوم و ... هم داشته باشد
پاسخ ها
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
چند سالی هست که موسسه راهیان کوثر چنین مدارسی رو که مذهبی باشه فضا و امکانات عالی داره و همچنین کلاس های اموزشی زیادی راه انداخته. مثلا شجره طیبه که کلا تو یه باغ هست یا نبی اکرم و عترت که داخل جنگل لویزانه. ...خیلی عالیه من پسرم و دخترم هردو میرن عالیه و قیمتشم خیلی خوبه دوره متوسطه اول حدود هشت ملیون پارسال گرفتن حتما پیگیرش باشید. واقعا اعتقادی کار میکنن با بچه ها
رستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
1
0
خوب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
شجره طیبه ما پارسال بودیم واقعا مزحرف بود خیلی
به هیچ تعهدی عمل نکردن وفقط عمر ووقت ما وبچه ها رو هدر دادن فوق العاده بی نظم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
باد اورده را باد برد
ff
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
به نسبت خدماتی که ارائه میدهد شهریه مناسبی میگیره. مدارس غیرانتفاعی شمالغرب بدون اردوهای نامبرده و کلاس ورزشی فوق برنامه امسال حدود 12_13 تومان بدون ناهار شهریه میگیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
0
0
شجره طیبه واقعا افتضاحه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار