کد خبر: 956470
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع):
فرمانده قرارگاه سیدالشهدا گفت: الگوی پیروزی ایران در خرمشهر، امروز الگوی مقاومت همه ملت‌های بیدار منطقه برای مقابله با دشمن ظالم شده است

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، فرمانده قرارگاه سیدالشهدا در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: آمریکا و اقمارش در زمان جنگ تحمیلی همه تلاش خود را برای جلوگیری از قدرت گرفتن پدیده جدید انقلاب اسلامی به کار گرفتند تا این انقلاب، پایه‌های جهان دو قطبی آن زمان را سست نکند.

سرتیپ جواد استکی گفت: آمریکاها خرابکاری و جاسوسی و فشارهای خود را از همان ابتدای انقلاب آغاز کردند و چون نتیجه نگرفتند، به جنگ دامن زدند و اما با رهبری امام خمینی (ره) کارشان به جایی نرسید.

وی خاطرنشان کرد: صدام با سه سپاه به ایران حمله کرد و در همان ابتدا، زیرساخت‌های ایران را مورد هدف قرار داد.

استکی یادآور شد : یکی از محورهای پیشروی دشمن، اشغال خرمشهر و آبادان بود چون عراق معتقد بود باید ساحل خود با خلیج‌فارس را توسعه دهد تا راحت‌تر به تهران برسد.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا بیان داشت: ارتش عراق علی رغم مخالف وکار شکنی های بنی‌صدرفکر می‌کرد 3 روزه خرمشهر و آبادان را اشغال می‌کند، اما مقاومت مردم و نیروهای مسلح با دست خالی، این ارتش را 35 روز پشت شهر نگاه داشت.

استکی تأکید کرد: مردم و نیروهای مردمی با تمام توان مقاومت کردند اما خیانت به آنان باعث شد تا شهر سقوط کند.

وی هم‌چنین تصریح کرد: دشمن بعثی جنایات زیادی در خرمشهر کرد و 19 ماه این شهر در اشغال بعثی‌ها بود.

استکی اظهار داشت: 30 هزار نیرو در خرمشهر استقرار داشت اما با تدابیر حضرت امام (ره) محاصره آبادان شکست و این سرآغاز فتح خرمشهر بود.

وی یادآور شد: کسی حاضر نشد خونین‌شهر در دستان دشمن باقی بماند و آغاز عملیات بیت المقدس و ادامه آن در چند مرحله با تلاش لشکرهای 14 امام حسین (ع)، یگان‌های ارتش و لشکر 8 نجف و پیاده‌روی 25 کیلومتری رزمندگان، لشکریان اسلام به پشت دروازه‌های شهر رسیدند.

استکی خاطرنشان کرد: 20 روز رزمندگان ایران اسلامی تحت فشار شدید بودند اما با روحیه خاص خود پیشروی کردند.

وی اعلام داشت: خداوند متعال الطاف خفیه خود را شامل حال رزمندگان اسلام کرد و صبح روز 3 خرداد، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا بیان داشت: روحیات خاص رزمندگان اسلام، تبعیت از ولی فقیه و ایمان آن‌ها به خدا، عامل این اتفاق بزرگ بود.

استکی در پایان گفت: الگوی پیروزی ایران در خرمشهر، امروز الگوی مقاومت همه ملت‌های بیدار منطقه برای مقابله با دشمن ظالم شده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر