کد خبر: 956463
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از ۷۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح استان برگزار می‌شود.


منوچهر ذوالفقاری گفت: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین عملیات‌های کلاسیک دفاع مقدس بود که طی سه مرحله‌ به سه هدف مهم از جمله آزادسازی شهرهای خرمشهر و هویزه، آزاد کردن جاده خرمشهر و رسیدن به مرزهای بین‌المللی دست یافت.
وی گفت: این عملیات به‌دلیل ویژگی‌هایی از جمله وحدت و تعاملی که بین نیروها بود، ایمان و اعتقاد قوی رزمندگان و رهبری حضرت امام خمینی(ره) منجر به پیروزی ملت ایران شد.
ذوالفقاری با بیان اینکه در این عملیات حدود شش هزار کیلومتر مربع از خاک کشور که در ابتدای جنگ به اشغال درآمده بود، آزاد شد، اظهار کرد: در این عملیات ۱۹ هزار اسیر و ۳۰ هزار کشته و مجروح از دشمن گرفته شد و موفقیت‌هایی که در این عملیات به‌دست آمد، چندین برابر عملیات‌های دیگر بود به‌گونه‌ای می‌توان گفت عملیات بیت‌المقدس بزرگ‌ترین عملیات پیروزمندانه ایران است؛ لذا وظیفه داریم هر ساله این ایام را گرامی بداریم و یاد و خاطره رزمندگان را زنده نگه داریم تا با بهره‌گیری و الگوگیری از رزمندگان بتوانیم خرمشهرهای دیگر در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را نیز فتح کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته این ایام الله در سه روز و امسال طی چهار روز از یکم تا چهارم خرداد ادامه خواهد داشت، گفت: امسال بیش از ۷۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح استان با شعار «ما پیروزیم» برگزار می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: طبق گزارش‌های رسیده به دبیرخانه ستاد بزرگداشت سوم خرداد برنامه‌های این ایام الله در دو بخش برنامه‌های عمومی و مشترک و برنامه‌های اختصاصی برگزار می‌شوند که از جمله برنامه‌های عمومی و مشترک می‌توان به سخنرانی مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی(سنگرسازان بی‌سنگر) و پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و شهدای گمنام در سراسر استان،  برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر دفاع مقدس و ... نام برد.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: این اداره‌کل علاوه بر مشارکت در برگزاری مراسمات عمومی و مشترک اقدام به برگزاری نشست تخصصی کارشناسان رسانه و دفاع مقدس، هماهنگی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مسابقه رادیویی، نشست بصیرتی با موضوع تبیین گام دوم انقلاب و ... می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر