کد خبر: 956452
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
ناکامی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق نقابداری که هنگام سرقت گوشی تلفن همراه مرتکب قتل شده بود موجب شد تا اولیای دم درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، این پرونده سال‌۸۹ و با اعلام مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های تهران تشکیل شد. بعد از حضور مأموران در محل در اولین بررسی‌ها مشخص شد جسد متعلق به مرد جوانی به نام داریوش ۳۲‌ساله است که در جریان سرقت تلفن همراهش به قتل رسیده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی برادر وی که در محل حضور داشت، گفت: «چند روز پیش برادرم از محل کار به خانه برمی‌گشت که مرد نقاب‌داری برای سرقت گوشی همراه به او حمله می‌کند. داریوش در جریان درگیری با سارق، دچار ضربه مغزی و همان لحظه سارق هم متواری می‌شود. بعد از فرار سارق، برادرم بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شود، اما بر اثر ضربه مغزی چند روزی در کما بود و بعد فوت کرد.» با ثبت این اطلاعات، تحقیقات در این زمینه آغاز شد و مأموران با رصد دوربین‌های مداربسته در محل سرقت، به چند نفر مظنون شدند و آن‌ها را مورد بازجویی قرار دادند، اما از آنجائیکه مدرکی علیه آن‌ها به دست نیامد همگی تبرئه و آزاد شدند.
۹ سال از این ماجرا گذشت و از آنجائیکه تلاش پلیس برای شناسایی سارق نقاب دار ناکام مانده بود، پرونده با درخواست اولیای دم مبنی بر پرداخت دیه از بیت‌المال به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب هفته گذشته پرونده روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای دم بعد از قرائت کیفرخواست درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. سپس همسر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «دو فرزند داشتم که شوهرم به قتل رسید. در این سال‌ها به سختی توانستم هزینه‌های زندگی را پرداخت کنم و حالا با این شرایط سخت اقتصادی از عهده مخارج زندگی برنمی‌آیم. از هیئت قضایی تقاضا دارم دستور پرداخت دیه از بیت‌المال را صادر کنند تا کمی از هزینه‌های زندگی‌ام تأمین شود و مشکلاتم کمتر شود تا بتوانم فرزندانم را سر و سامان دهم.» در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار