کد خبر: 956350
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان از اجرای طرح ساماندهی سيماي شهري یک خیابان در هر منطقه شهر اصفهان گفت: براساس این طرح در هر منطقه یک خیابان انتخاب شده و دیواره، جداره و تابلوي مغازه و ... آن خیابان به گونه ای ساماندهی می شود که هماهنگی بین همه اجزای خیابان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اصفهانی که در عملیات آزادسازی خرمشهر ایفاي نقش کردند، اظهار کرد: در جلسه اخير با شهرداران مناطق 15 گانه شهر اصفهان مقرر كرديم در هر منطقه، یک خیابان انتخاب و دیواره، جداره و تابلوهای مغازه و ... آن خیابان به گونه ای ساماندهی شود که هماهنگی بین همه اجزای خیابان وجود داشته باشد. از همه کسبه شهر اصفهان درخواست می کنم با شهرداران مناطق در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا اگر این طرح مورد رضایت مردم بود، آن را به سطح شهر تعمیم دهیم و نازیبایی در سیمای شهری رفع شود.

وي افزود: شهرداری اصفهان چند روز پیش در اجلاس شانگهای شرکت کرد که امیدواریم پیگیری مسائلی که در این اجلاس در مورد آن صحبت شد، منشا اثر در توسعه گردشگری اصفهان باشد و زمینه سفر چینی ها به عنوان گردشگر به شهر اصفهان را فراهم کند. در این سفر مذاکراتی هم با کنسولگری ایران در شانگهای در مورد توسعه حمل و نقل عمومی و تراموا در اصفهان داشتیم. 

وی ادامه داد: در روزهای اخیر نشست شهرداران کلانشهرهای کشور هم برگزار شد تا مشکلات مشترک به صورت منسجم پیگیری شود. در همین راستا گفتگوهایی را با نمایندگان مجلس در مورد قانون ارزش افزوده و مدیریت واحد شهری داشتیم که امیدوارم نتیجه خوبی را حاصل کند.

شهردار اصفهان با تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی از جمله متر و اتوبوس های شهری برای کاهش ترافیک و زیست پذیر کردن شهر، گفت: در همین راستا 70 اتوبوس و مینی بوس جدید را تا پایان سال وارد ناوگان می کنیم. در برخی معابر شهر که عرض کمتری دارد، امكان تردد براي اتوبوس ها وجود ندارد و از همین رو مینی بوس های جدید را وارد چرخه می کنیم. قرارداد خرید اتوبوس و مینی بوس ها منعقد شده است و تا پایان سال وضعیت در این زمینه تغییر می کند. تعدادي از اتوبوس های قدیمی هم در حال بازسازي است. 

کمک 300 میلیون تومانی شهرداری برای آزادی زندانیان

نوروزی در مورد اقدام شهرداری برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: ما تلاش می کنیم در ماه مبارک رمضان با تعامل با اداره کل زندان های استان اصفهان، برخی زندانیان که بدهی مالی دارند را آزاد کنیم در همین راستا امسال هم لایحه ای به شورای شهر ارسال کردیم و 300 میلیون تومان کمک شهرداری اصفهان به آزادی زندانیان تصویب شد.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان 200 رویداد فرهنگی - قرآنی در شهر اصفهان برگزار شده و در حال برگزاري است. یکی از این برنامه های مسابقات ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان است که به عنوان یک طرح شاخص در سطح کشور مطرح بوده و در 35 رشته در حال برگزاری است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه برنامه های ماه مبارک رمضان در 5 مرحله برنامه ریزی و اجرا می شود، گفت: نصب بنر و فضاسازی سطح شهر در آستانه ماه مبارک و در مرحله شروع ماه رمضان بود، بعد از آن تبليغات متناسب با آداب و شئونات اين ايام و ... شروع شد. در میلاد امام حسن (ع) هم جشن های ویژه این ایام برگزار شد و در سطح شهر فضاسازي هاي لازم انجام گرفت. در روزهای آتی كه شب های قدر و همچنين روز جهاني قدس و ايام عيد سعيد فطر را در پيش داریم، فضاسازي تبليغاتي و رويدادهاي مناسب از سوي شهرداري پيش بيني شده و البته انتظار مي رود برای برگزاری همه این برنامه ها دستگاه های دیگر هم مشارکت کنند تا در اصفهان شاهد یک فضای بهتر باشیم.

وضعيت كوچه يخچال و کوچه کرمانی

وی در مورد وضعیت کوچه یخچال و کوچه کرمانی در نزدیکی میدان نقش جهان که مورد پرسش یکی از شهروندان بود، اظهار کرد: چند اقدام در کوچه کرمانی و یخچال از جمله احداث پارکینگ، خیابان های یک طرفه و نصب دوربین برای کنترل تردد خودروها باید انجام می شد که شهرداری این اقدامات را اجرایی کرده است. این محدوده دارای بافت تجاری است و باید مغازه داران همکاری بیشتری در زمینه تردد و جلوگیری از سدمعبر کنند. البته نیاز است از طریق پلیس اعمال قانون بیشتری صورت گیرد تا مقررات رعایت شود و مردمی که در این بافت تجاری می خواهند ساکن شوند، زندگی برای آنها ملال آور نباشد.

ایستگاه آتش نشانی شهرک میلاد بعد از ماه رمضان افتتاح می شود

نوروزی در مورد اجاره خانه از سوی کلید به دستان در برخی خیابان ها و میادین شهر هم با تاکید بر برخورد اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری، گفت: در ایام نوروز با توجه به دستور مقامات قضایی به اماکن، پلیس و دیگر دستگاه ها و با هماهنگی بین اتحادیه مشاوران املاک برای کمک به کسانی که قصد سفر به اصفهان دارند، اين نیروها ساماندهي مي شوند اما در روزهای غیر از نوروز نباید چنین اتفاقی در شهر به ویژه خیابان های تاریخی و مهم مانند میدان انقلاب که به چهارباغ وصل مي شود و قرار است مظهر همه زیبایی های شهر باشد، رخ دهد.

وی در مورد سد معبر در خیابان مسجد سید نیز با بیان اینکه مسجد سید خیابان مهمی واقع در بافت تاریخی است و مراسم مهم شهر در مسجدی که در این خیابان وجود دارد، برگزار می شود، گفت: برای جلوگیری از سد معبر در این خیابان کسبه به ویژه مغازه های تزئین خودرو باید همکاری بیشتری داشته باشند تا کنار خیابان اشغال و برای تردد مردم مزاحمت ایجاد نشود.

شهردار اصفهان در مورد تعیین تکلیف زمینی که در شهرک میلاد برای ساخت یک مجموعه فرهنگی – تجاری گود برداری شده نیز در پاسخ به یکی از ساکنان این شهرک تصریح کرد: این زمین برای احداث یک پروژه مشارکتی شامل بخش اداری، پارکینگ و تجاری گود برداری شده بوده که به دلیل عدم انجام تعهدات توسط شریک، شهرداری ناگزیر به فسخ قرارداد و خلع ید از سرمایه گذار شد. ما اکنون برای تعیین تکلیف طرح تصمیم گرفتیم، سرمایه گذار جدیدی را انتخاب کنیم که مرحله مناقصه آن در حال انجام است. در این زمینه باید به توافق برسیم تا کار شروع شود البته این نوع مسائل زیاد وجود دارد و باید در شهرداری بررسي و شفاف شود.

وی در مورد ایستگاه آتش نشانی شهرک میلاد هم اظهار کرد: برای افزایش ضریب ایمنی شهر، بودجه خوبی را به آتش نشانی تخصیص دادیم و خرید تجهیزات جدید در دست انجام است. در مورد ایستگاه آتش نشانی شهرک میلاد هم تجهیزات خریداری شده که با آماده سازی این مکان از سوی آتش نشانی، بعد از ماه رمضان شاهد افتتاح ایستگاه آتش نشانی خواهیم بود. 

مناسب سازي خط دو مترو براي معلولان

نوروزی در مورد تماس یکی از شهروندان روشن دل هم که خواستار ساماندهی پیاده روهای خیابان های مهر، مهران و مشتاق دوم بود، تصریح کرد: یکی از حقوق شهروندی توجه به حقوق معلولان است که باید در همه خیابان ها، پیاده روها، اتوبوس ها، مترو و مکان های عمومی تبلور پیدا کند. 

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در پیاده روهای خیابان های مذکور مسیرهایی را ویژه معلولان تعیین کنیم باید با توجه به عرض ترافیکی متغیری که وجود دارد، آزادسازی هایی انجام و عرض این پیاده روها اصلاح شود که در این صورت هم مشکل ترافیکی این خیابان ها و نیز تردد عابران پیاده برطرف می شود.

شهردار اصفهان افزود: زیرساخت های خط اول متروی اصفهان 17 سال پیش ایجاد شده و اگر در زیرساخت آن امکان تردد معلولان لحاظ نشده باشد دیگر نمی توان کاری انجام داد اما در احداث خط 2 مترو این موضوعات به صورت جدي لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه در خط یک مترو نواقصی وجود دارد که اصلاح آن را در دستور کار قرار دادیم و بودجه هایی را طبق اولویت اختصاص می دهیم، گفت: در طرح های جدید شهرداری بايد همه نکات مربوط به تردد معلولان دیده شود و آنچه در گذشته انجام شده نيز در حد امکان اصلاح شود. 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار