کد خبر: 956347
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان:
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان این که عملیات بیت‌المقدس به تنهایی یک شاهکار نظامی محسوب می‌شود، گفت: عبور از رودخانه کارون، عبور از ایستگاه حسینیه، تکمیل فتح مرز بین‌المللی و ورود به خاک عراق و از بین بردن بخشی از تجهیزات دشمن و در ادامه نیز محاصره خرمشهر و آزادی خرمشهر کار ساده‌ای نبود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل ازروابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان،غلامرضا سلیمانی در صبحگاه مشترک قرآنی در جمع نیروهای مسلح استان اصفهان اظهار کرد: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه دنبال جنگ نبود و در انقلاب 57 نظام وابسته به آمریکا را و متحد راهبردی رژیم صهیونیستی را در یک منطقه حساس ساقط کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: انقلاب در چنین شرایطی به پیروزی رسید که به دنبال پر کردن خلاهای باقی مانده از زمان طاغوت بود اما این سوال باقی است که چرا ایران مورد هجمه قرار گرفت.

وی بیان کرد: پیش از آغاز جنگ نیز ایران در جای جای مختلف در مرزها و در مرکز کشور درگیر شد و در ادامه نیز مورد یک هجمه همه‌جانبه و سنگین قرار گرفت؛ صدامی که سالیان سال پول نفتش را هزینه تجهیز ارتشش کرده بود درحالی که در مناطقی از این کشور مردم در فقر شدید بودند.

سلیمانی عنوان کرد: بخش‌هایی از 5 استان ایران و بندر حساس و مهم خرمشهر در ابتدای تجاوز رژیم بعث اشغال شد و در روزهایی که نیاز داشتیم امنیت مردم را در مقابل توطئه‌ها تامین کنیم، در این شرایط مجبور بودیم بخش زیادی از نیروهای مسلح وارد صحنه شوند و در چنین شرایطی آمادگی ورود به یک جنگ گسترده را نداشتیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: در روزهای ابتدایی جنگ با همه مقاومت‌هایی که انجام شد، کشور توانست بخش‌هایی از ایران را اشغال کند؛ در شروع جنگ تحمیلی امام گفت، دشمن آمد و سنگی انداخت ولی ملت ایران سیلی به گوش صدام خواهد زد که دیگر قامت راست نکند.

وی ادامه داد: در ابتدای جنگ و ریاست جمهوری بنی‌صدر با توجه به تفکرات لیبرالی که داشت، اعتقادی به وفاق سپاه و ارتش نداشت ولی پس از عزل او در کمتر از یک سال 4 عملیات بزرگ مشترک طرح‌ریزی و اجرا شد.

سلیمانی مطرح کرد: ملت ایران توانست ارتشی که میلیاردها دلار برای آن هزینه شده بود و حمایت 37 کشور را به صورت مستقیم داشت، شکست دهد و این‌ها چیزهایی نیست که ملت از حافظه تاریخی خود فراموش کند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس به تنهایی یک شاهکار نظامی محسوب می‌شود و عبور از رودخانه کارون، عبور از ایستگاه حسینیه، تکمیل فتح مرز بین‌المللی و ورود به خاک عراق و از بین بردن بخشی از تجهیزات دشمن و در ادامه نیز محاصره خرمشهر و آزادی خرمشهر کار ساده‌ای نبود که در کمتر از 23 روز بیش از 5400 کیلومتر از سرزمین‌های اشغالی که مملو از تجهیزات دشمن بود، آزاد شد.

وی افزود: پس از موفقیت در این عملیات، دنیا باور کرد نظام مردم‌سالاری دینی یک نظام پویا و کارآمد است و با تکیه بر نیروی الهی مردمی می‌تواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند که در این بین باید به نقش یگان‌های اصفهانی حاضر اشاره کرد که در هر چهار مرحله اصلی عملیات حضور فعالی داشتند.

سلیمانی اذعان کرد: نخستین‌ یگان‌هایی که وارد خرمشهر شدند، نیروهای اصفهانی بودند که عراقی‌ها بعد از یک مقاومت کوچک تسلیم شدند و در فاصله یکم تا سوم خرداد ماه بیش از 13 هزار اسیر توسط دو لشگر 14 امام حسین و 8 نجف اشرف گرفته شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) عنوان کرد: امروز هم با یک چنین شرایطی روبرو هستیم و ملت تجربه‌دار هستیم که از شرایط سخت عبور کردیم و ملت بزرگ ایران سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ سخت‌ترین دورانی که نظام جمهوری اسلامی سپری کرد، همان دهه اول انقلاب اسلامی و به خصوص 8 سال دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: ملت ایران ترس به خود راه نمی‌دهند و آمریکایی‌هایی برحسب ظاهر توانایی زیادی دارند و به لحاظ اقتصادی 25 درصد از اقتصاد دنیا را در اختیار دارند و خودشان بر این باورند که بیش از 50 درصد از قدرت نظامی دنیا را در اختیار دارند ولی شاهد هستید که رجز خوانی این کشور زورگو خطاب به ایران گفته شد و ناو جنگی را به خلیج فارس راهی کردند که این اتفاق از اول انقلاب رایج بود و آن‌ها همیشه این کار را انجام می‌دادند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطر نشان کرد: ملت ایران بنای جنگ ندارد و انقلاب اسلامی انقلاب صلح و آزادی در جهان است و ملت‌های مسلمان همه امیدشان به این انقلاب است؛ رئیس علمای اهل سنت عراق پس از همین رجزخوانی‌ها فتوا داد که اگر اتفاقی علیه جمهوری اسلامی رخ دهد، بر تمامی اهل سنت واجب است که در کنار جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این‌ها اتفاقاتی باارزش هستند که در کنار ما هستند و از همین رو آمریکایی‌ها از ترس حمله نیروهای حشدالشعبی عراق مذاکره کردند که نیروهایشان در عراق مورد حمله قرار نگیرد و فورا دستور تخلیه کارمندان اضافی را از عراق داد و امروز هم به دنبال آن هستند تا کنفرانسی در بحرین ایجاد کنند تا از معامله قرن رونمایی کنند.

سلیمانی تاکید کرد: تمامی سازمان‌های فلسطینی حتی سازمان فتح که یک روزی با آن‌ها مذاکره کرده است، این کنفرانس را محکوم کرد؛ امروز تمامی اتفاقات در منطقه به نفع جمهوری اسلامی پیش رفته است و به همین دلیل است که دشمن به دنبال ایجاد شک و تردید در بین دل مردم است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) در ادامه گفت: این که رهبری فرمودند دشمن برای امسال طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی کرده است، همین اتفاقات امروز است که فشار همه جانبه به ایران بیاورند تا ملت ایران را پای میز مذاکره بنشانند ولی کشوری که شهید داده و طعم شکست را در همه صحنه‌ها به کام دشمن نشانده است، عاقلانه نیست که این کار را بکند و رهبری هم فرمودند که هیچ ایرانی غیرت‌مندی این کار را نمی‌کند.

وی مطرح کرد: نشانه‌های سنگین این راهبرد ناکام و ناشیانه در درون سیاست‌مداران آمریکایی کاملا مشاهده می‌شود و امروز هم مثل همان روزی که امام اعلام کرد خرمشهر را خدا آزاد کرد، خرمشهرها در حال آزاد شدن است.

سلیمانی در پایان با بیان اینکه ملت ایران جنگ نظامی را به سخره گرفت، خطاب به دشمنان انقلاب گفت: مگر شما با ملت ایران، سوریه، عراق و ... نجنگید و چه دست‌آوردی داشتید که امروز ایران را به جنگ تهدید می‌کنید؛ ما یک ملت تجربه دیده هستیم و با رهبری این جنگ را پیش می‌برد و جنگ و تحریم اقتصادی نیز با راهبردی و درایت مردم پیش خواهد برد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار