کد خبر: 956331
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کارشناس سازمان هواشناسی به سردترین و گرم‌ترین مرکز استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: اهواز با ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان بوده است.
جوان آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: افزایش دما از امروز (دوم خرداد) تا یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد و به طور محسوس این افزایش در سواحل شمال و شمال شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش بینی می‌شود.

«امیرحسین نقشینه» افزود: از دوشنبه هفته آینده با ورود جریانات شمالی روی سواحل شمال، شاهد کاهش دما در این مناطق خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال آذربایجان شرقی و غربی رخ می‌دهد.

نقشینه یادآورشد: در بعدازظهر فردا جمعه هم برای بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش‌هایی به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه آینده باز هم به ویژه در ساعات بعدازظهر برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه غربی کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعدازظهر امروز نیز غرب تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مواج و متلاطم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا روز شنبه هفته آینده به ویژه در بعدازظهر‌ها در جنوب غرب ایران همچون خوزستان و ایلام تندباد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود، افزود: بر این اساس احتمال گرد و خاک محلی برای این منطقه وجود دارد.

پایتخت از فردا گرم می‌شود

نقشینه ادامه داد: تهران امروز آسمان نیمه ابری و گاهی ورزش باد خواهد داشت و برای ارتفاعات شمال شرق استان تهران (آبعلی و فیروزکوه) احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

وی تاکید کرد: تهران افزایش دما را از فردا خواهد داشت و این افزایش دما در چهار روز آینده ادامه پیدا می‌کند و همچنین برای بعدازظهر فردا در تهران وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: آسمان تهران در ابتدای هفته آینده رگبار، رعد و برق و وزش باد پراکنده را خواهد داشت.

وی به گرم‌ترین و خنک‌ترین مرکز استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: اهواز با ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان بوده است.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: دمای اهواز روز دوشنبه هفته آینده به ۴۵ درجه و دمای بندر عباس در روز یکشنبه آینده به ۳۹ درجه بالای صفر خواهد رسید که برای این ایام کم سابقه است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار