کد خبر: 956328
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
تنش در رابطه با مسائل موجود در روابط واشنگتن با ایران، کره شمالی و ونزوئلا بین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری ایالات متحده بالا می‌گیرد و همچنین رقابت این دو شخصیت برای داشتن نفوذ بیشتر بر خط مشی کشورشان در زمینه سیاست خارجی بالا گرفت.
جوان آنلاین: شبکه تلویزیونی سی ان ان با استناد به چهار منبع در دولت آمریکا گزارش داده است که تنش در رابطه با مسائل موجود در روابط واشنگتن با ایران، کره شمالی و ونزوئلا بین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری ایالات متحده بالا می‌گیرد و همچنین رقابت این دو شخصیت برای داشتن نفوذ بیشتر بر خط مشی کشورشان در زمینه سیاست خارجی بالا گرفت.

گفته می‌شود تنش بین این دو سیاستمدار از شیوه کار آن‌ها برای اجرای وظایف شغلی خود ناشی شده است. حسابگری بولتون، پمپئو را عصبانی می‌کند و وی همچنین نگران آن است که رقیبش در حوزه اختیارات وزیر خارجه دخالت نماید. اختلاف نظر‌های بولتون و پمپئو از جمله در جلسات شورای امنیت ملی کاخ سفید آشکار می‌شود.

بولتون اغلب موضع خود درباره موضوعات مبرم در سیاست خارجی آمریکا را بدون رودربایستی بیان می‌کند، اما پمپئو محتاط‌تر بوده و تلاش می‌کند در جلسات به شکل دیپلماتیک تری اظهارنظر کند. همچنین بولتون متمایل به تصمیم گیری‌ها و بازی‌های پشت پرده با شرکت تعداد محدودی از افراد مورد اعتماد خود است.

با این حال دو سیاستمدار درباره بسیاری از مسائل از جمله دنبال کردن سیاست سخت گیرانه‌تر در رابطه با ایران ودرست بودن خروج آمریکا ار برجام اختلاف نظر ندارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز ۱۹ ماه مه اعلام کرد بین بولتون وپمپئو اختلاف نظر‌های جدی وجود ندارد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار