کد خبر: 956327
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
عارف با اشاره به انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس و رقابتش با علی لاریجانی، گفت: یک جریان سیاسی باید از هویت خود پاسداری کند، رقابت امری بدیهی در پارلمان است و در رقابت همیشه برای پیروزی شرکت نمی‌کنند، ما معتقد به حضور جدی و معنادار در رقابت هستیم.
جوان آنلاین: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد این فراکسیون، گفت: مجلس دهم ویژگی‌های خاص خود را دارد و روند شکل‌گیری آن به سمت سه فراکسیون حرکت کرد، پس نمی‌توان روی خروجی فراکسیون‌ها حساب کرد، به‌خصوص اینکه فراکسیون میانی (مستقلان) در عمل تصمیم‌گیرنده است.

وی افزود: گاهی از لیست امید گلایه می‌کنند، البته این لیستی بود که برای آن هزینه دادیم، اما همه آن لیست عضو فراکسیون امید نشدند، ولی به هر حال ما در فراکسیون امید انسجام قابل قبولی داریم و همواره دغدغه‌مان پیگیری مشکلات مردم بود.

رئیس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در این راستا تلاش کردیم طرح‌های فراکسیونی را با رویکرد اجماعی به نتیجه برسانیم که نمونه آن طرح صداوسیماست که قرار شده در کمیسیون فرهنگی دنبال شود، ما فراکسیون اکثریت نیستیم که بگوییم جمع‌بندی فراکسیون می‌تواند در صحن، رأی آورد، به همین دلیل سعی می‌کنیم طرح‌ها را با تفاهم پیش ببریم.

عارف به برنامه‌های فراکسیون امید مجلس در سال آخر دوره دهم پارلمان اشاره کرد و گفت: ما در اوایل فروردین، جلسه‌ای را به بهانه سیل برگزار کردیم که نتیجه آن طرح دوفوریتی جامعی بود که در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته و در حال بررسی است.

وی همچنین جهت‌گیری فراکسیون برای یک سال آینده را بر حل مسائل معیشتی مردم عنوان کرد.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس و رقابتش با علی لاریجانی، گفت: یک جریان سیاسی باید از هویت خود پاسداری کند، رقابت امری بدیهی در پارلمان است و در رقابت همیشه برای پیروزی شرکت نمی‌کنند، ما معتقد به حضور جدی و معنادار در رقابت هستیم.

عارف ادامه داد: در سال دوم انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، ائتلاف کردیم و کاندیدای ریاست نداشتیم، راهبرد فراکسیون این است که در رویداد‌های مهم مجلس حضور جدی داشته باشد، البته رقابت در مجلس بلافاصله به رفاقت تبدیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با همه شرایط موجود برای ائتلاف با دیگر فراکسیون‌های برای انتخابات هیئت‌رئیسه اعلام آمادگی کرده‌ایم، اظهار داشت: ما به آن‌هایی که با لُگوی لیست امید وارد مجلس شدند، کاری نداریم، این‌ها در بزنگاه‌ها خود را جزو لیست امید می‌نامند، اما به طور کلی راهبردمان این است که اهل رقابت و ائتلاف هستیم و اصل رفاقت بعد از رقابت را می‌پذیریم و به آن معتقدیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا این فراکسیون با توجه به شرایط موجود و مشکلاتی که بعضا از ناحیه دولت در حوزه معیشتی و دیگر مسائل به‌وجود آمده، همراه و یا منتقد دولت است، خاطرنشان کرد: ما در این باره معتقد نیستیم که نباید انتقاد شود، ما انتقادات جدی و سازنده‌ای را مطرح کرده و آن را وظیفه نمایندگان و اصلاح‌طلبان می‌دانیم، مانند بقیه که وظیفه شرعی خود می‌دانند که از دولت انتقاد کنند، ما علی‌رغم نقد، همراه دولت هستیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار