کد خبر: 956290
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصاویر منتشر شده از یک تور گردشگری در شهر تاریخی ابیانه را مربوط به تور‌های غیرمجاز دانست.
به دنبال انتشار تصاویری از اجرای یک آهنگ لس‌آنجلسی توسط یک زن خواننده در تور گردشگری شهر تاریخی ابیانه، وضعیت نابهنجار برخی از تور‌های گردشگری باز هم پررنگ شد. با اعلام تشکیل پرونده قضایی برای زن خواننده و ایجاد محدودیت برای تور‌های گردشگری شهر ابیانه، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز نسبت به انتشار آن کلیپ واکنش نشان داد. تیموری بیان داشت: موضوعی که اخیراً در ارتباط با ابیانه در فضای مجازی منتشر شد، ارتباطی با بوم‌گردی‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی ندارد و واحد‌های مجوز‌دار تحت پوشش این سازمان اجازه چنین رفتار‌هایی را نمی‌دهند که در نهایت دستگاه قضایی به این موضوع ورود کرد و موضوع در دست بررسی است. وی گفت: خانمی که تصویر وی در ابیانه منتشر شده از طریق صفحه خود در فضای مجازی تبلیغ می‌کند و قبلاً نیز در مکان‌های دیگر این کار را انجام داده است و افراد در قالب تور‌های گردشگری و در چارچوب برنامه‌ریزی شرکت‌های خدمات مسافرتی در آن مکان حضور نداشته‌اند. معاون گردشگری ادامه داد: واحد‌های مجوزدار تحت پوشش سازمان، خلاف عرف، آداب و رسوم محلی و ملی کاری انجام نمی‌دهند چراکه خطوط قرمز و چارچوب کسب و کاری را که انتخاب کرده‌اند، می‌دانند. وی افزود: همچنین می‌دانند اگر چنین کار‌هایی انجام دهند، قطعاً هم ما ورود پیدا می‌کنیم و هم دستگاه‌های نظارتی سازمان ورود می‌کنند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فرایند کار و مقررات و آیین‌نامه‌ها قبل از اعطای مجوز به آن‌ها توضیح داده می‌شود و می‌دانند اگر وارد مسائلی خارج از عرف و آداب و رسوم محلی و ملی شوند، با توجه به نوع و میزان سطح تخلف از تذکر تا تعلیق‌های یک ماه تا سه ماه و لغو مجوز می‌توانند داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که اقدام به چنین کار‌هایی می‌کنند خارج از فضایی هستند که از ما مجوز بگیرند و بر اساس رویه‌های قانونی فعالیت کنند. تیموری تصریح کرد: آن‌ها افرادی هستند که به طور عموم در قالب‌هایی مثل فضای مجازی این اتفاقات را به وجود می‌آورند و فضای مجازی در اختیارمان نیست، اما متولی و دستگاه برخوردکننده در کشور نظارت و ورود پیدا می‌کنند.
به رغم توصیه سازمان میراث فرهنگی به استفاده شهروندان از تور‌های مجاز برای سفر‌های داخلی و خارجی، تبلیغات تور‌های غیرمجاز در شبکه‌های مجازی باعث شده تا فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری از رونق قابل توجهی برخوردار باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار